stormgutt + soljente Skrevet 22. april 2006 #1 Skrevet 22. april 2006 Jeg holder på å avvenne min 15 mnd gamle gutt fra puppen. Det har gått veldig greit, jeg har kuttet ett måltid om gangen. Det siste måltidet, om morgenen, har jeg nettopp kuttet, og det har nå gått tre dager. Puppene mine ble så store og ømme at jeg la han til igjen i dag... Er det måten å gjøre det på, å gi stadig sjeldnere? Er redd han skal bli opptatt av puppen igjen da. Men hva med den melken som blir produsert, forsvinner den igjen, eller må den melkes ut? Håper noen kan dele sine erfaringer med meg!
Gjest Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 Jeg sluttet da datteren min var 16mndr. Kuttet ut ved å gi sjeldnere og sjeldnere, og til slutt brydde hun seg ikke. Jeg erfarte at melken forsvant av seg selv, måtte bare ha litt fulle pupper noen dager så gikk det over. Men, det er jo forskjell fra person til person hva som fungerer, men denne metoden funket kjempe fint for oss iallfall. Lykke til:-)
prinsessemum Skrevet 22. april 2006 #3 Skrevet 22. april 2006 Hei. Jeg har sluttet å amme jenta mi på 15 mnd for en uke siden, og da sluttet jeg tvert. Puppene mine var veldig ømme og store i ca 3 dager, og jeg måtte stå i dusjen for å massere kulene...jeg pumpet meg også litt før jeg la meg.(prøvde og pumpe mindre og mindre for hver dag...) Nå er puppene mye mindre,og jeg slipper å pumpe meg. Lykke til;-)
Tipp topp Skrevet 23. april 2006 #4 Skrevet 23. april 2006 Da jeg sluttet og amme fikk jeg etter noen dager vonde kuler i det ene brystet som jeg antar kom av tilstoppede melkeganger. Prøvde å håndmelke og masere i dusjen, men det hjalp ikke. Tilslutt lot jeg henne få en slurk og det hjalp. Hun fikk litt i to dager og så hadde jeg ingen problemer mer. Det gikk fin å slutte likevel. Var redd det kom til å bli mye mas siden hun plutselig fikk litt igjen, men det gikk veldig fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå