Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #1 Del Skrevet 21. april 2006 Noen her som har hatt baby som har fått bakterieinfeksjon etter fødsel? Lurer fordi en babyen til en veninne ligger på intensiven pga. dette, og hun har høye verdier. Noen som kan fortelle meg hvor farlig dette kan være? Er bekymret:( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4829334-batkerieinfeksjon-hos-baby-etter-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 21. april 2006 #2 Del Skrevet 21. april 2006 Hei! Babyen min fikk en infeksjon etter fødselen (tror crp var 47) i tillegg hadde han veldig lavt blodsukker; 0,7 Disse to tingene hang visstnok i sammen. Han ble lagt inn på nyfødt insentiven, og fikk antibiotika og glukose intravenøst. Antibiotika i 5 dager, og glukose i 3 dager. En infeksjon kan være veldig farlig for en liten baby dersom den ikke blir behandlet. De sa til oss at de behandlet infeksjonen fordi de ikke turte å la være, det var rett og slett for å være ¨på den sikre siden. Hvordan babyen fikk infeksjon var det ikke mulig å finne ut av, det kunne være så mye. Det kunne skje mens babyen var i magen, drukket forurenset fostervann, under fødselen...ja det var umulig å finne ut av sa legene. Det kommer HELT SIKKERT til å gå bra! Babyen er i de beste hender og får den behandlingen den skal ha. Det blir bare et par dager lenger på sykehuset! Men jeg skjønner VELDIG godt at m an blir bekymret. Jeg var fra meg av bekymring da lillemann lå der tilkoblet alt mulig av slanger. Huff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4829334-batkerieinfeksjon-hos-baby-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-4829460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nikita_og verdens2nydeligste Skrevet 22. april 2006 #3 Del Skrevet 22. april 2006 Hei, sønnen min hadde også infeksjon når han ble født, de sa som hun over skriver at man gir antibiotika for sikkerthets skyld, fordi de små tåler mye mindre av infeksjoner osv. Hos oss ble det en ukes kur, fikk komme hjem på permisjon etter 4-5 dager, og var på sykehuser to gange pr dag etter dette. Han ble fort bedre, var ikke i slaget de første dagene, likte ikke å bli ordnet med og tatt på så mye. Trengte også litt ekstra med mat, fikk sonde fordi han var kvalm og vi ikke klarte å gi han med beger.(veide før og etter jeg hadde ammet for å se hvor mye han fikk i seg). Syns som henne over skriver at det var en "forferdelig opplevelse" at lille babyen var syk, grinte da han ble flyttet til nyfødtintensiven.. hormoner og bekymret mor, og jeg burde vel ha visst bedre siden jeg jobber i helsevesenet selv.. men men.. Han var i de beste hender, og har ingen tegn til at han fikk en tøff start på livet.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4829334-batkerieinfeksjon-hos-baby-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-4830488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå