Gå til innhold

Flere enn meg som virkelig elsker å gå gravid?

Anbefalte innlegg

Og gjerne går over termin?

Jeg fikk litt noia her på mandag da legen sa at hun veide litt over 3,8 kg..da ville jeg gjerne ha henne ut snart *ler*

Men så har jeg hørt/lest at de ofte tar veldig feil, så nå kan hun godt bli der inne til 1 mai:) gjerne lenger også..

Jeg nyter virkelig denne magen! Og håper nesten på at JM tar feil når hun sier jeg kommer til å føde innen onsdag/torsdag.. (forrige ddattern min kom 5 dager før termin, og med alle mine kynnere trodde hun nok ikke at jeg gikk lenger enn det nå heller)

Men jeg skal vise de alle sammen, og skal knipe igjen til iallefall 1 mai;)

Hører du det vesla, mamma liker å ha deg inni magen, så du kan godt få kose deg der inne så lenge du vil..=)

Fortsetter under...

Samme her! :-)

Jeg nyter å gå gravid - har hatt to flotte svangerskap uten nevneverdige plager. Får stadig høre at jeg ser flott ut, og at det "bare er kul på magen", og det innser jeg jo bidrar til trivselen - sikkert ikke like lett å føle seg vel med 20-25 kilo ekstra vekt og hovne fingre og føtter. Forrige svangerskap tilbragte jeg to uker over termindato i bikini i hagen og hadde egentlig ikke hastverk.. ;-) Nå har jeg termin om to dager, og har ikke påtrengende hastverk denne gangen heller. Jeg er selsvagt VELDIG spent på å treffe lille Ny, men gruer meg nok litt mer til fødsel siden jeg har prøvd det før...

Jeg blir litt satt ut av alle "klagerne" - synes av og til jeg er omgitt av gravide jenter som bare klager (mener ikke her inne, men jeg har flere venninner og naboer som også er gravide) over hvor lei de er av graviditeten og hvor fælt alt er og hvor vondt de har her og der. Et svangerskap varer ikke lenge - skulle ønske flere kunne klare å nyte det og glede seg over det mirakelet man opplever, og over det kroppen kan utføre!

Det henger jo helt sammen med om man har plager eller hva. Jeg skulle gjerne gått over tida hvis jeg ikke hadde hatt noe særlig vondt. Men når jeg f.eks. ikke klarer å sove mer enn et par timer om gangen pga. hender som verker noe enormt, så blir man ganske lei. Nå måtte jeg rett og slett stå opp og bruke hånda litt, fordi jeg våkner av enorme smerter i hånda (som igjen skyldes vann i kroppen). Det er klart at når man har skikkelig vondt, så frister det å føde innen termin i alle fall...

Eg også elsker å gå gravid! Synest magen ser heilt fantastisk fin ut og herlig å kjenne vidunderet bevege på seg der inne. No har eg heldigvis ikkje hatt nokre store plager i svangerskapet. Men sjølv om eg elsker å gå gravid har eg jo eit stort ønske om å få holde det lille nurket i armene mine snart!! Og til veka igjen vil det endeleg skje!! :)

For meg har denne opplevelsen av mirakel eller mareritt gått litt i bølgedaler. Enkelte stunder har jeg nærmest opplevd graviditeten som "hellig". Vært takknemlig og rett og slett lykkelig over å få lov til å oppleve mirakelet. Andre dager og da særlig i 1.tri og slutten av 3.tri har vært tunge. Noen ganger tenkt at "nå klarer jeg ikke mer"...også gjør man jo det likevel. Det er ytterst normalt å ha store svingninger i humøret, psyken og dagsformen under graviditet. I tillegg er det jo store individuelle forskjeller som du sier.

Så fint at du nyter graviditeten og klarer å fokusere på det fantastiske med den! Fortsett med det :-) Lykke til!

Annonse

Jeg elsker å gå gravid, men hadde en ganske tung dag i går hvor det ikke var så lett å gå gravid...Jeg elsker unger og har alltid elska det med graviditeter og fødsler å sånn(ikke selve smertene da) Det er et herlig under som vokser inni magen min, og jeg gleder meg så vanvittig mye selv om dette er 3 mann.

Merker jeg begynner å slite litt med mere med angsten min, og kansje føle det er en liten depresjon på gang igjen.. måtte slutta på tab da jeg ble gravid. SÅ jeg håper og ber såå om at den ikke kommer... for det er så hardt å takle.

Men fytti katta å godt det er å kjenne livet i magen min ja:)

Jeg elsker og å gå gravid, det eneste jeg er lei av, er å være så mye syk!! Mitt immunforsvar er helt på bånn, pga en sykdom jeg har. Dritt lei det da kan man si!! Men nå er det bare to mnd igjen så klarer det bra synes jeg:o) Gleder meg så til å møte lille gullet:o) Overnattet på føden her om dagen, herre min å mange små skjønne babyer der var der assa!! hihi:o)

Ville bare si at jeg synes dere som opplever å gå relativt "friske" gjennom graviditeten er uendelig heldige! Jeg har vært en av de som har vært virkelig dårlig i graviditeten, med ekstremkvalme frem til uke 20 og sykehusinnleggelse pga det og påfølgende spiserør-og magesår som følge av all oppkasten og nok en sykehusinnleggelse. Kaster fortsatt opp og begynner straks på uke 31. Jeg nyter selvfølgelig sparkene, gleder meg til å se lillegutt og synes jeg har vært utrolig heldig som får gå gravid, likevel må jeg innrømme at dette har vært tøft og tungt!

er enig med deg jeg vennen=0) jeg storkoser meg med å gå gravid=0) nå gruer jeg meg vannvittig til fødselen og da, så ligger nok noe litt der og.. vil liksom ikke føde...hihi...=0) men er veldig deilig å kjenne bevegelse og spark og hikking..

Jeg og stor koser meg, maa jeg si. Men det har vel ogsaa sammenheng med at jeg ikke har noen plager eller lignende (er bare litt mer troett), og det gjoer jo alt mye enklere.

Naar det er sagt gleder jeg meg ogsaa til aa kunne handle vanlige klaer, foele meg fiks og slank igjen... Men jeg har god tid paa meg :-) Har ingenting imot aa vente 7 uker til paa aa faa drikke vin igjen og kunne ligge paa magen naar jeg sover ;-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...