Gå til innhold

April: Andrea hadde dårlig tid - ble født hjemme!

Anbefalte innlegg

Her kommer min fødselshistorie....

Våknet natt til mandag og måtte tisse som vanlig. Merket at noe var på gang, men var ikke helt sikker på om det var veer eller kynnere. Etter en time med divers doflying og tidtaking, vekte jeg samboer og ringte føden og barnevakten. Hadde ca 5 min mellom hver ri. Samboeren gikk i dusjen, mens jeg skulle finne fram hva jeg skulle ha på meg. Mens han var i dusjen, kom plutselig riene tettere og tettere. Måtte ha hjelp til å kle på meg og pakke resten av toalettsakene for det begynte å bli så innmari vondt. Sa til samboer at nå kommer reine altfor fort, fikk ikke tid til å puste ordentlig mellom hver ri. Han vet at jeg ikke er så god på å tåle smerte så han synes jeg var nesten litt hysterisk.... Så han gikk ut og begynte å skrape bilen, mens jeg skulle gjøre meg ferdig.

Plutselig gikk vannet og samtidig kjente jeg at jeg måtte presse. Ropte og ropte på samboern, men han sto jo ute og hørte ingenting. Skjønte at jeg kom til å føde og følte meg litt alene gitt. Heldigvis skrapte han bilen rakst og kom inn for å hente meg, men han hørte nok på skriket mitt at han fikk pelle seg opp istedetfor. I det han kom inn, presset jeg ut hodet og vips på en pressrie til var vesle Andrea født!!!!! Samboer tok henne i mot etter å ha fått revet av meg buksa som jeg fortsatt hadde på . Etter et lite trykk på ryggen av "jordfar", hørte vi det etterlengtede skriket og visste ihvertfall at hun pustet. Jeg fikk henne opp på magen og pakket henne inn i dyna, mens samboer ringte ambulansen.

Heldigvis kom både barnevakten (mamma) og ambulansen rimelig fort så vi ble kjørt opp på Ahus. Jeg fikk presset ut morkaka og ble sydd, mens lillemor ble sjekket. Alt gikk kjempe fint med oss begge. Hun veide 3530 g, 48 cm lang og 34 cm rundt hodet, og er selvfølelig verdens vakreste! Det hele tok 1,5 time fra jeg våknet til hun ble født hjemme i senga vår. En utrolig sterk opplevelse for både samboer og meg, -vi er glad det ikke var første fødsel for oss gitt....

Var på Ahus 1 natt, men formen var bra og amming i gang så vi dro tidlig hjem. Var på vektkontroll i går og da hadde hun faktisk gått opp 20 g fra fødsel!!! Fløte i puppen.... Nå bare koser vi oss med storesøster på 16 mnd (som ikke skjønner så mye av dette enda).

Takk for meg!

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...