Gå til innhold

"må" ta abort...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Uff.... Har det så ille nå... Tok en test idag og den viste det jeg fryktet mest, positiv. Jeg kan bare ikke få et barn til nå. Har verdens herligste gutt på bare 6 mnd, og jeg er alene med han. Det lille livet i magen er et resultat av en kveld med pappan til gutten min en gang jeg var veldig lei meg og han var der og trøstet meg. En ting førte til en annen.... Jeg trodde ikke engang syklusen min var igang etter forrige fødsel, derfor brukte vi ikke beskyttelse. Sånn som situasjonen er idag så føler jeg ikke at jeg har noe annet alternativ enn abort. Ung, alene, har et barn på bare 6 mnd, skal starte utdannelsen min til høsten. Men samtidig, når jeg ser på babyen min, og vet at det er en liten lillebrøster til han jeg har i magen så får jeg så dårlig samvittighet. Den lille spiren har ikke gjort noe galt for ikke å fortjene livets rett!! Jeg ser på barnet mitt og da ser jeg og hva det er jeg har i magen, et liv! Hva det er jeg har i vente skulle jeg beholdt. Føler meg veldig egoistisk som setter mine egne behov foran dette neste barnet, men samtidig så har jeg ikke kapasitet til å gi dette neste barnet alt h*n trenger og behøver. Vil gi barna mine det beste, både økonomisk og med tanke på oppfølging på alle måter, og det tror jeg virkelig ikke at jeg klarer med 2 så tette alene. Det går bare ikke!! Kanskje noen av dere andre har klart det, men vi er alle forskjellige, og jeg tror ikke jeg hadde klart å gjøre ting så bra som jeg ønsker å gjøre.

Å, hvorfor skulle dette skje meg?? Blir så sinna på meg selv som har satt meg i denne situasjonen.

Fortsetter under...

Siden det er den samme mannen som er far til denne babyen som til den du har fra før, syns jeg du skal tenke deg veldig nøye om før du bestiller time til abort. Du har krav på økonomisk støtte, hvis du ber om det på sosialkontoret. Du kan også be om avlastning fra offentlige etater hvis du søker om det.

Du får i hvert fall sørge for å alltid bruke beskyttelse når du har sex, hvis du ikke vet om syklusen er i gang eller når i syklusen du er.

Det kan nok gå bra, hvis du forsøker å beholde barnet. Har du ingen familie som kan hjelpe deg litt? Kontakt AAN. Du kan få hjelp. Ikke bestem deg for abort med en gang her og nå!

Jeg vil bare si at jeg vet du klarer dette hvis du bestemmer deg for det! :)

Tenk så heldig ditt barn blir som får et søsken så tett! Og tror du vil få det litt tøft i starten, men etterhvert har de hverandre. Da blir det mye enklere for deg.

Tror nok du vil angre hvis du tar abort nå.

Den tiden du studerer så må du være effektiv student de timene du har så kan du tenke på barna resten av tiden.

Lykke til! Og la oss høre hvordan det går :)

Kjære deg! Så trist at du har det sånn. Jeg har en veldig god venninne som var i akkurat samme situasjon som deg. Prikk lik... Hun bestilte time til A, men ombestemte seg noen dager før. Hun var så fortvila. For å prøve å gjøre ting litt bedre så bestilte hun time hos AAN- Amathea og på trygdekontoret slik at hun kunne få all nødvendig info og mange gode råd. Hun hadde flere samtaler på Amathea og så lysere på ting etter det. Hun har nå to små gutter, en på 6mndr og en på snart 2 år. Venninna mi får en del økonomisk støtte fra trygdekontoret og barnefaren er også delaktig, på den måten klarer hun å gå på skole og være mamma samtidig. Du skal se at du finner en løsning, men se på alle muligheter før du gjør noe som helst. Da kan du være så sikker som mulig på at du tar rett avgjørelse. Ha ikke dårlig samvittighet, dette har skjedd flere. Mange varme klemmer til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...