Gå til innhold

Hva sjer ved første legetime?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt legetime (mai), er nå lei av å vente. Vet jeg er utolmodig men blir jo gal av all denne babylagingen.. Har fått det for meg at det er noe galt med meg, og kjenner nå at jeg har vont alle verdens plasser... vil derfor få sjekket om det er noe eller om jeg har bare blitt helt "koko". men lurer på hva som sjer på den første legetimen? hva vil han gjøre og hva vil han spør om? noen som har vært igjennom dette som kan forberede meg litt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4828953-hva-sjer-ved-f%C3%B8rste-legetime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Det er utredning du tenker på, ikke sant?

Det første legen gjorde da jeg begynte min utredning, var å ta en GU på meg (en vanlig med celleprøver, klamydiatest etc...).

Jeg fikk en henvisning til gynekolog, samt en henvisning til spermanalyse til samboer.

Jeg fikk så time hos gynekolog som foretok en innvendig UL på meg. Videre fikk jeg en henvisning til røntgen HSG (røntgen av egglederne), og dit skal jeg på fredag :o)

Veldig greit å være igang (og forhåpentligvis snart ferdig) med dette!!

Lykke til!

høres jo litt skummelt ut med så mange tester, men det er jo egentig det jeg håper på at han vil ta det på alvor å gjøre det som er mulig for å finne ut noe. så mye styr altså. men sykehus og ultralyd blir jo voldsomt.. lykke til på fredag, og takk for svar! forresten, noe speilelt han spør om som jeg må være forberedt på?

Annonse

De sjekker hormoner ved disse blodprøvene...

Om du har hatt eggløsning etc.

Ved innvendig ultralyd bruker de en slags stav som de fører opp i der... Da ser de livmora og eggstokkene, sjekker om alt ser bra ut, ser om de finner cyster etc. Ikke så ille det altså, varer ikke så lenge :o)

Hvor lenge har dere prøvd da?

Vi har "bare" prøvd i 8 snart 9 mnd, men legen min sa at det ikke var noe vits i å vente. Kunne like gjerne starte på utredningen nå som å vente til det hadde gått et år (mange leger venter til man har prøvd i 1 år++)

jeg sluttet på pillen i slutten av september 05, så er jo ikke sååå lenge da, men lenge nok for en utolmodig sjel som meg...!! håper jeg kommer til en forståelsesfull lege. har de funnet ut noe hos deg da, hva som eventuelt kan være en årsak? er jo spennende dette også. har lært ufattelig mye mer om kroppen til oss jentene etter at jeg begynte her på bim eller hva jeg noensinne lærte på skolen...

Hei igjen!

Skjønner godt at du vil komme igang... Håper du kommer til en lege som også forstår det!!

Hos meg ser alt bra ut til nå iallefall... Alle prøver er bra, og sædprøven til samboer er normal. Så nå gjenstår det bare å se hvordan det står til med egglederne mine :o)

Ja, man lærer faktisk mye her inne. Ikke alltid like lett å forstå leger og deres legespråk... Her er det liksom "rett fram", man spør om det meste og får svar på det meste :o)

Vi får bare håpe på at alt er bra med oss begge, at det bare er kroppene våre som er litt sene av seg... det beste hadde jo vært å kunne klare dette her "på egen hånd" (med litt hjelp av mannen da...)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...