Plomma - mamma til 3 Skrevet 21. april 2006 #1 Del Skrevet 21. april 2006 Så på hjemmesiden din at minsten din pustet veldig fort etter fødselen. Så da lurte jeg på om jeg kunne spørre deg om noe. Sistesnuppa mi ble også født med våte lunger (rusk på røntgenbildet), og pustet 120 i minuttet. Vi lå også på nyfødtintensiven og tok masse blodprøver pga mistanke om infeksjon, men alt var bra. I stedet fikk hun påvist en liten hjerneblødning. Det gikk bra, men den raske pusten henger igjen! Hun er nå 10 uker, og bare i dyp søvn puster hun med normal frekvens. Ellers høres det nesten ut som hun hyperventilerer.... Hang det igjen med gutten din også? I så fall, når ga det seg? Håper du gidder å svare ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4828706-yo-mama/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yo mama has a smelly belly! ;) Skrevet 21. april 2006 #2 Del Skrevet 21. april 2006 Hei! =) Klart jeg gidder å svare! ;0) Uff, 120 var høyt ja! Han puster fortsatt for fort, så det har enda ikke gitt seg, og han er 5,5 mndr nå.. Men det er nedpå 60-80 nå da.. 80 er det på de værste dagene, og det er heldigvis ikke ofte! Men 60 er jo for høyt det og. De finner ingenting galt med han, men jeg lurer på om han kan ha skjev skillevegg i nesen - så legen på helsestasjonen skal se på det på 6 mndrs kontrollen! Det ble tatt ultralyd av hjertet hans da han var ca 3 mndr gammel, men de fant ingenting der heller heldigvis. Han hadde hjertearytmi (dvs. at hjertet slo uregelmessig, for hvert 3. slag slo det et ekstra), så det kan være derfor ultralyden ble tatt. Har du kontakt med sykehuset? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4828706-yo-mama/#findComment-4829101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plomma - mamma til 3 Skrevet 22. april 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 22. april 2006 Så ikke svaret ditt før nå jeg... Vet ikke om du ser dette, men skriver likevel jeg, i tilfelle ) Jeg spurte barnelegen på EkspertSvar på GullSmokken ang dette med pusten, og han svarte at babyer som fødes med våte lunger ofte fortsetter å puste fort en stund selv om lungene har tørket opp. Så jeg tenkte meg da at siden de i sine første levedøgn var nødt til å puste så fort for å få nok oksygen, så bare fortsetter de med å puste så fort selv om det ikke er nødvendig lenger, fordi de aldri har pustet på noen annen måte og ikke skjønner at de kan roe seg ned? Datteren min puster ca 30-40 når hun sover dypt, men da er det jo refleksene som bestemmer, og ikke viljen... Når hun stresser i vei med pusten så lager hun også veldig ofte snorkelyder og virker tett i nesen, men dette forsvinner når hun får roet pusten litt. Jeg har lurt på polypper i nesen eller noe med ganen. Vi skal på kontroll på sykehuset i mai ang hjerneblødningen, jeg skal spørre barnelegen om begge deler da! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4828706-yo-mama/#findComment-4835623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå