Gå til innhold

Hvor lang tid vil det ta å bli gravid, tro?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da jeg ble gravid både første og andre gangen, strevde vi ikke lenge med å få det til. Jeg var riktignok bare 24 da jeg ble gravid første gangen, når man er så ung pleier det å gå fort å bli gravid når man ikke bruker prevensjon. Jeg sluttet med prevensjon da førstemann var 18 måneder, og da tok det 8 måneder å bli gravid. Jeg er nå 30 og har tenkt å slutte med prevensjon om et års tid. Jeg lurer på hvor lang tid man kan forvente at det vil ta å bli gravid når man ikke bruker prevensjon når man er 31-32 år. Når man har regelmessig menstruasjon, skal sannsynligvis alt være i orden, og da tar det neppe så mange måneder å bli gravis hvis man er forholdsvis ofte seksuelt aktiv. Hvis man har samleie 2-3 ganger i uka, og ikke bruker noen prevensjon, da skulle det vel ikke være så vanskelig å bli gravid.

Kvinners fruktbarhet går ganske raskt nedover, selv om de fleste har menstruasjon til de har fylt 50 år. Når man er 40 år er det visst vanskelig å bli gravid, selv hvis man ikke bruker prevensjon. Når man er 35 år har visst fruktbarheten begynt å gå ned. Så statistisk skal det ta noe lenger tid for en 32-åring å bli gravid enn for en 24-åring. Jeg vet ikke hva jeg kan forvente.

Fortsetter under...

Jeg var 20 da jeg ble gravid med nr1 prøvde i to mnd.

tok ut spiralen når han var 10mnd.

så hadde jeg to spontan aborter som tok ca 1 år

ble da gravid for 4. gang 3 mnd etter siste abort.

ble så gravid igjen når han var 6 mnd og fikk en jente og så ble jeg gravid for 6 gang når hun var 7 mnd er i dag 26 år.ble kanskje litt mye detaljer men sån er i vertfall min fødsels historie(har termin om 3 dager)

LYKKE TIL:O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...