Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har lyst å slutte å amma,sjefen er snart ti mnd.Han har ikkke tatt flaske før nå,tar drikker han litt fra flaske og tutekopp.Mor trenger litt fri nå..

Hvor mye væske trenger han i løpet av dagen?Av vann og melk..

Nå drikker han 1dl til lunsj(melk) og en del vann til hvert måltid(kansje 2-3dl pr dag)

Er dette nok eller må jeg gi mere melk vist jeg slutter å ammer..Er jo ikke mye igjen hos meg heller..Noen som har erfaringer??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4828310-hvor-mye-v%C3%A6ske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har en jente på 8,5 mnd og hun drikker ikke mer enn gutten din. Er ikke noe glad i drikke. Får i henne ca 50 ml vann i løpet av en hel dag!!! I tillegg drikker hun 100-150ml mme når hun legger seg, og så gir jeg henne en flaske mme 150-200ml når jeg legger meg. Hun vil kun ha mme når hun ligger i sengen. Har prøvd med ulike typer drikke: vann, saft, juice... uten at det blir bedre.

Husk at de får en del væske gjennom maten også. Min spiser 3 måltid med grøt + 1 glass middag og bortimot 1 glass fruktpure hver dag. Våte bleier er en god indikasjon på om de får nok. Min har veldig våt bleie om morgenen (men så drikker jo hun nesten bare om kvelden da), ikke så veldig våte bleier utover dagen, men litt blir det jo...

Tror de får nok jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...