Gå til innhold

Lager alle barnematen sjøl?

Anbefalte innlegg

Da jeg fikk første barn var jeg kjempeflink til å lage hjemmelaga middag til poden, og det gikk ned på høykant. Nå har vi fått ei lita snuppe som ikke vil ha mors mat, og jeg kjøper derfor ferdigmat på glass. Er det mange som meg der ute ...? Føler at å ikke lage maten sjøl er nesten på linje med å ikke amme, når det gjelder kritikk fra andre.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4828039-lager-alle-barnematen-sj%C3%B8l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja jeg føler også det, men her får hun og bare glass.... liker ikke mammas mat så veldig godt tror jeg :) men sånn er det, og sånn forblir det litt til. ingenting å ha dårlig samvittighet for det :) Vurderte å heller la vær å gi henne mat siden hun ikke fikk min, men tenkte shit au.... middagsglass-fra-butikk for gå! ;)

Jeg har aldri forsøkt å lage middag til gutten min på snart 9 mnd. Han får kun ferdigglass både av middag og frukt, og han elsker det! Men han skal begynne å få litt middag med oss når vi spiser noe han kan få. Men vi er ikke så flink med å lage middag tidlig her i huset, så som regel står middagen på bordet etter at småen har lagt seg.

Det går stort sett på glass. Mye fordi vi ofte spiser mat som ikke egner seg for han + en veldig kresen 3-åring. Så da blir det enklest med glass liksom... Men av og til slår jeg til med hjemmelaget ;)) Men han er mest glad i HIPP-glassene.....

Annonse

Her får vesla stort sett bare middags / fruktglass også, for vi har sjelden middag jeg vil gi henne. Altså, ting som er for sterkt og på andre måter uegnet for en babymage. Innimellom får hun moste poteter og gulrøtter. Hun får også most banan. Bortsett fra det får hun glass. Selvfølgelig grøt og mme også da...

Synes middagsglass er geniale! MEN...her er det kun Småfolk-maten som faller i smak. (Og det skjønner jeg egentlig..)

Det er jo ikke absolutt all middagsmaten hos oss som nødvendigvis egner seg til en liten på 11 mnd! F.eks. hender det jo at vi har hamburgere, kylling m potetchips etc.. Da er det bedre at småen får et glass med næringsrik mat, beregnet til baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...