Gå til innhold

Jeg HATER trehjulsykkelen!!!!!!#/&¤%/"%/¤

Anbefalte innlegg

Skrevet

Treåringen vil sykle, men får ikke til. Hun blir potte sur, griner og griner og griner. Vi hjelper og hjelper og hjelper..hun kræsjer i veggen, klarer ikke trø og griner og griner og vil så gjerne. Jeg hater trehjulsykkelen. Drar vi fram den (hun spør jo) er storparten av dagen ødelagt!!! Noen flere? Tips??

Skrevet

La henne prøve seg, ikke gjem sykkelen.

Eneste måten hun kan lære dette på er å prøve, igjen og igjen og igjen.

På denne måten lærer hun også å ikke gi opp, det er jo positivt.

Skrevet

ja, du har rett. Men det er så frustrerende for oss alle sammen. Hun er ikke så utålmodig når det gjelder andre ting hun ikke får til, men den sykkelen!!! Nesten med en gang hun får den i hendene så er det grin grin grin. Men får vel bare holde ut til hun mestrer den :)

HI

Skrevet

TREhjuls-sykkel?? Sånn de små barna sykler på?

Ikke tohjuling med støttehjul?

Hvis du mener en vanlig trehjuls-sykkel så skjønner jeg jo at det blir grin, og at hun ikke får til å trå.. Er hun ikke litt for stor da?

(Siden du har lagt det inn på 4-5 år..)

Skift til større sykkel, så får hun vel glede av den.

Skrevet

hun skriver "treåringen", og for tida er det ingen forum for treåringer.... Og treåringer er stort sett for små til tohjuling med støttehjul (mine har vært ca 5 år da de fikk "stor sykkel".

Og det er stor forskjell på trehjulssykler i størrelse. Min to åring prøvde vår i fjor sommer da hun var 1 1/2 og den var altfor stor for henne, regner med å prøve litt snart om det går i år.

Er setet stilt inn riktig slik at hun når fint trøene uten å komme for nær?

Skrevet

Ville satt den vekk en stund og heller tilbudt henne noe annet så lenge. Kanskje er hun mer klar om en måneds tid? Vår treåring er heller ingen kløpper på trehjulsykkelen sin, men de i barnehagen sykler hun bra på.

Skrevet

Hun er tre år og det gjelder en trehjulsykkel ja. Hun er veldig kort og det er først nå hun når ned til pedalene. Setet er stilt på det laveste. Hun er i alle fall IKKE klar for en tohjuling. Langt i fra også.

Får vel bare prøve videre.

La innlegget her for det ikke finnes noe 3-årsforum!

Takk for svar!

HI

Skrevet

Det finnes er forum for de med barn på 3 år, nemlig småtroll 2-3!!!

Prøv å knyte et tau i styret og gå tur med henne. Da får hun trent seg mens dere gir fart. Det finnes også sånne håndtak en kan feste bak slik at foreldrene kan gi fart og styre.

Mine unger var lei av trehjulsykkel da de var tre, da begynnte vi med vanlig sykkel med støttehjul. Håper dere får det til

Skrevet

Beklager at jeg ikke så hun var 3 åring.. Det første ordet i tråden din hoppet jeg i grunn over ser jeg nå..........

Mine syklet på tohjuling med støttehjul da de var 3.5 år.. De er ganske lave de også, de aller minste syklene.

Men, sett bort sykkelen litt du.

Skrevet

tror mange med treåringer føler de ikke helt hører til på 2-3 år. siden det før var et forum som hette 3-6 år.

Og det er da lov å spørre i et annet forum! De her med barn 4-5 år har jo selvsagt hatt 3 åringer, men det er langt fra alle som "hører til" 2-3 år forum som har hatt 3 åringer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...