Gå til innhold

driiiiitvondt i symfysen!!!

Anbefalte innlegg

er i uke 34 og har nettopp begynnt å kjenne meg øm og vond foran i bekkenet. var hos lege til vanlig svangerskapskontroll idag og skvatt til og bannet nesten høyt da han skulle måle symfyse-fondus og kom borti det vonde stedet. noen andre som har det sånn ??ble det verre fra uke til uke ??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4827776-driiiiitvondt-i-symfysen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være bekkenløsning i symfysen...jeg er ingen ekspert men var slik min BL begynte... Vær forsiktig med trapper og lange steg, ligg med en god pute mellom beina og ikke slit deg ut mer enn du må. Gjør knipeøvelser om det går...om det er vondt så la det heller vær, men begynne med det raskt etter fødselen. Bedre å hvile, dette er ikke noe man kan gå vekk...

Vet jo ikke om det er det du har, men dette er noen av rådene jeg fikk...får man BL i symfysen er det dessverre lite som hjelper, hverken fysioterapi e.l.

Om det er vondt å snu seg om natta kan man låne såne skliposer hos helsevesenet(el fysioterapaut... En silkepysj kan også gjøre det litt lettere:)

Endte riktig ille for meg sist, men jeg fikk det allerede i uke 18...denne gangen har jeg vært flinkere og klarer og holde det i sjakk, selv med en vilter 1,5åring;)

Håper det ikke er det du har fått, men ta det opp neste gang du er hos lege/jordmor,,,

Godt det ikke er så altfor lenge igjen...

Lykke til

takk for svar!får vel begynne å ta det litt mer med ro. kjenner at jeg ikke blir verre av vannaerobicen jeg driver med, så det er da enda godt.

men det er jo kjipe greier å plutselig få vondt et sted og ikke kunne gjøre så mye med det. skal definitivt prøve det med sklilaken, for det er vondt å snu seg ja!

godt det bare er 6 uker igjen. har en villbass på litt over 2 år å ta vare på ;)

har vært kjempeøm i symfysen lenge, men ikke fått bekkenløsning. syns også det er ubehagelig å snu seg i søvnen, kjenner det da. legen/jordmor sier at det ikke er så mye å gjøre med. jeg er ellers veldig spretten og har ikke vondt noe sted, så det er bare å ta:)

Det er nok helt klart bekkenløsning, ja

Samme problem her, men det hjalp å ta det mer med ro. Går også til fysioterapeut og akupunktør, men ingenting har hjulpet direkte. FOr noen hjelper det med bekkenbelte, men ikke meg.

Veldig viktig å ta det på alvor så det ikke bare blir verre! Kjenner du at noe gjør vondt, så stopp med en gang. Når du går, ta små skritt og beveg deg rolig, IKKE sitt med beina i kryss eller stå på et bein. Nettene er ofte det verste, så ha noe "glatt" under rompa så du lett får snudd deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...