Gå til innhold

liv? ikke?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

lurer på en ting jeg..vet jeg burde snakket med legen, skal ringe på mandag. men spørsmålet er; kan jeg fortsatt være gravid etter blødning?

jeg begynnte å blø for nesten 2 uker siden, blødde i 4 dager. dro straks til sykehuset hvor jeg bare ble sendt hjem og fikk beskjed om å komme tilbake etter 3-4 dager hvis jeg fortsatt blødde. dro tilbake den 4. dagen, og fikk beskjed om at de ikke kunne gjøre noen ting, men hvis jeg blødde etter 10 dager måtte jeg tilbake for utskraping. sluttet som sagt å blø etter 4 dager, men vet jo ingenting for sikkert! de regnet med at det var en spontan abort, siden jeg forklarte blodet som tykt med "klumper". men uansett, jeg vet jo ingenting 100%! legen sa jeg kunne ta en graviditets-test etter 1 mnd, den ville da vise negativ. har litt dårlig samvittighet siden jeg har røyket og drukket øl nå i ettertid. er det mulig at det fortsatt er liv? eller er det helt sikkert spontan abort? har jo hørt at hvis man går med tvillinger, kan man blø hvis den ene dør, men da er det jo et liv igjen! huff, ble litt rotete dette... er bare så usikker.. må kontakte legen, tenkte bare å høre deres meninger og erfaringer!

Fortsetter under...

Jeg synes det er veldig rart at du ikke ble tilbudt ultralyd etter at det sluttet å blø for å være sikker på at alt kom ut. Som du er inne på kan det hende det er noe der inne ennå, selv om det mest sannsynlig kanskje ikke er det. Veldig rar praksis synes jeg.

Ønsker deg lykke til videre. Stå på krava og krev ultralyd for å sjekke hvordan det er der inne! Håper alt ordner seg for deg!

Dra til legen for å få tatt en HcG-test (hormon-nivå test). Du tar to blodtester med to dagers mellom, og HcG nivået skal da hvertfall fordoble seg for at det skal være et sunt svangerskap. Jeg en SA hvor de var usikker på UL, men testen viste at det ikke var et normalt svangerskap og jeg hadde mistet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...