Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjære alle sammen!

Vi har kommet hjem fra sykehuset i formiddag med vår skjønne prinsesse. Her på nettet skal hun få hete Lille-M. Så får vi se hvor lenge jeg føler tilhørighet med disse nettsidene, nå som jeg er kommet over i en annen kategori lissom.

Lille-M ble født tirsdag 18.april og er dermed en vær. Det blir spennende. Min søster og mor er/var vær, så jeg kjenner typen litt fra før.

Hun kom ut i verden kl 20.52, så hun fikk med seg de siste stripene av dagslys.

Hun veide 3540 gr, var 51 cm lang og 35 cm rundt hodet. Mao. veldig gjennomsnittlig hva str. angår.

Hun er selvfølgelig vanvittig vakker, klok, flink, sjarmerende osv. osv.... Hun er en helt til å suge pupp, og fikk belønning for det ved at melka kom for fullt natt til idag. Så nå sitter jeg her foran pc'en med "de muggene", og et lite vidunder på armen (som nettopp har spylt bleia si full hørte jeg) og taster med en hånd, og føler meg tvers igjennom overlykkelig.

Fødselen var utrolig, fantastisk, vanvittig krevende og en helt annerledes opplevelse. Min egen kropp jobbet for tregt, så jeg måtte ha hjelp av ri-stimulerende drypp. Men da skal jeg si det ble fart i sakene. Hadde et knakende godt samarbeide med ei jordmor som jeg fikk god kjemi med, og lar meg virkelig fascinere av hvordan hun klarte å heie, veilede og styre meg gjennom å faktisk klare å presse ut jentungen for egen ur-kraft og vilje. Steike meg så mye dyktige fagfolk det finnes i helsesektoren!

Så da ønsker vi dere alle en god helg, og lykke til med alle deres prosjekter, og lover dere at det ER verdt innsatsen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4827283-vesle-mamic/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

• 4 uker senere...

Hei alle sammen!

Jeg vil gjerne få takke for alle de trivelige gratulasjonene fra dere alle sammen. Med "Lille-M" går det bare bra. På tirsdag var hun fire uker gammel, og hun har lagt på seg fra 3540 gr ved fødselen, til 4800 gr ved fire uker. Vi er stolte av de flotte bollekinnene. Hun har også begynt å følge mere med rundt seg, og smiler et bredt glis gjennom bollekinnene.

Selv merker jeg at kroppen har en unik evne til å reparere seg selv med tiden som hjelp.

Vi koser oss grundig med henne, men jeg merker at det å sette seg foran pc'en ikke er noe jeg har ork til å prioritere i hverdagen. De stundene hun sover har jeg nok med å få i meg mat, stelle meg selv, og stjele meg en ekstra lur.

Derfor vil jeg si takk for meg her inne på disse sidene.

Jeg ønsker dere alle sammen lykke til med deres drømmer, prosjekter og barn. Hvis noen av dere skulle ha et ønske om kontakt direkte, så kan dere nå meg på [email protected]

God sommer!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4827283-vesle-mamic/#findComment-5096079
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...