Gå til innhold

Han reagerer på så mye! :o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på snart 4 mnd får vondt i magen av det minste ting, ikke kan jeg spise sjokolade, appelsin, eple uten at han får vondt, og nan mme fikk han kjempevondt av (bittelitt bedre med malt i), og collette mme funka litt bedre, men likevel mye skriking og smerter i mage.

Pappaen hadde/har en masse alergier, men håper det går over.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre??

Skrevet

Se på ammedebatten.

Der er det en oppskrift på ammekake. Den er go' og enkel og rask å lage...

Skrevet

Gutten min var også sånn, reagerte på alt mulig.. kunne nesten spise bare kylling og ris til middag jeg og kunn drikke vann.. ble litt bedre fra 5 mnd alder. men d er fortsatt en del ting jeg må holde meg unna og nå er han 9 1/2 mnd.

Skrevet

Sitrusfrukter er ikke anbefalt når en ammer...jeg fikk beskjed om å unngå appelsinjuice og eplejuice på føden. Vi har omtrent ikke knip i det hele tatt her, men jeg har "forska" litt på ting å prøvd meg fram, for tidligere var det knip. Mi er også 4 mnd om få dager.

Jeg kan spise eple, men sterke ting som taco, pepperonipizza, indisk mat osv er fy fy, det samme gjelder sitronsyre som finnes i istè og husholdningssaft. Jeg har funnet en saft uten sitronsyre og ellers drikker jeg bare vann. Har ikke prøvd brus etter fødsel så det er jeg veldig fornøyd med :)

Kjøttdeig, pærer og druer får jeg veldig luft i magen av, og det samme gjør hun, så det har jeg kuttet..

Paprika og løk, samt alle former for kål og erter holder jeg meg borte fra. Brokkoli reagerte hun på for 2 mnd si men har tenkt å prøve det igjen om noen uker..

Alle reagere forskjellig, men tenkte jeg ville gi ett hint om hva vi unngår her i huset, så kanskje det hjelper hos dere også. Vi øket dosen med Malt i forrige uke men da kom mesteparten opp igjen.. Nå er vi gått tilbake til 1ts på 400ml ferdiglaget Nan.. Hun får mest utpumpa morsmelk men ca 400ml Nan i døgnet.

Skrevet

det gjør sønnen min også på 4mnd,men så er han veldig allergisk og har eksem også da.Det han ikke tåler er: egg,nøtter,reker og jordbær.I tillegg skal du være forsiktig med tomat,fisk,sitrusfrukter og sjokolade når barnet er allergisk.Det verste du kan spise når barnet ditt har eksem er makrell i tomat sa barnelegen til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...