blond Skrevet 21. april 2006 #1 Skrevet 21. april 2006 Igjen var han solrød i kinnene da jeg henta han i barnehagen. Har litt problemer med å spørre om de smører han (føler vel at jeg maser eller påstår at de ikke gjør jobben sin, kanskje), men det ser iallfall ikke slik ut. Han er så lys i huden så han blir fort brent. Er de flinke til å smøre med solkrem i den barnehagen ditt barn går i?
looco Skrevet 21. april 2006 #2 Skrevet 21. april 2006 mine går ikke i barnehage nå.men forrige de gikk i var de ganske flinke..jeg sa i fra hver gang at de måtte huske å smøre...ikke var redd for å si fra!!
bente69;) Skrevet 21. april 2006 #3 Skrevet 21. april 2006 Hei blond! Har et tips til deg:) Vi bruker en solkrem som heter P20, den skal smøres på 90 minutter før en går ut i sola. Den er helt super, du smører kun en gang for dagen å da holder solkremen hele dagen. Å den holder faktisk også Så her smøres snuppa (snart 2 år) på mårran, å da er smøringa gjort for den dagen. Kremen kan du lese mer om på www.p20.com hvis du ønsker det. Vet at Vita har solkremen, men vi har kjøpt den på taxfree'n på Gardermoen. Snuppa har også brukt denne kremen i Hellas(Zakynthos i sept) i 14 dager, helt super, ikke antydning til solbrent, ikke blitte littegranne rød en gang. Løp å kjøp sier nå bare jeg...hehe
Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #4 Skrevet 21. april 2006 Da jeg jobbet i barnehage hadde barna med solkrem som sto i hyllen deres. Så smurte vi de alltid før vi gikk ut. Kansje de bare smører de som har solkrem med seg selv.... Spør i barnehagen...
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 21. april 2006 #5 Skrevet 21. april 2006 Vi har fått beskjed om å ta med solkrem sjøl, står i hylla hennes,så smører dem inn før dem går ut. Kjøp en krem og be dem smøre han da vel. Det er da ikke frekt å ville at barnet skal smøres.
blond Skrevet 21. april 2006 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2006 Han har solkrem stående så det er ikke problemet. Må vel ta meg sammen, for jeg reagerer på det hver dag. Kanskje de smører han, men at solkremen ikke er bra nok?!
blond Skrevet 21. april 2006 Forfatter #7 Skrevet 21. april 2006 Takk for tipset! Jeg har faktisk begynt å smøre han før han drar i bhg, men vet ikke hvor nyttig det er siden det kan ta noen timer før han kommer ut (hvis han kommer i bhg klokka 730 og de går ut i 10-1030 tiden). Iallfall skal jeg sjekke ut solkremen du anbefaler.
Piraka Skrevet 22. april 2006 #8 Skrevet 22. april 2006 Er da ikke farlig å spørre om de smører eller om du skal ta med solkrem selv eller? Hos oss spør vi om alt mulig i bhg og de gir tilbakemeldinger på oss tilbake ("husk å sjekke skiftekurven" osv . Må da kommunisere litt - tror de synes det er greit at vi spør eller sier fra, så føler de at de kan si fra til oss også. Forøvrig så smører de med solkrem i barnehagen vår, mens kuldekrem må man ha med selv (ikke at det er aktuelt nå da, heldigvis .
3b@rnsmor-30* Skrevet 22. april 2006 #9 Skrevet 22. april 2006 i barnehagen vår er det avtale på at ungene smøres fra morgenen, så de er klare til utetid på formiddagen. også smører de etter soving før de går ut igjen..
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #10 Skrevet 9. juni 2007 Tror jeg ville ha sjekket hva slags kjemikalier som er i den solkremen før jeg hadde brukt den på barna mine....
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #11 Skrevet 9. juni 2007 JObber selv i barnehage og vi smører barna fast kl 9 og kl 13 uavhengig om de er smørt hjemme for å være på den sikre siden. Men vi har og en solpause mellom 11 og 13 for alle barna på avdelingen. Noen sover jo, så da har resten en liten solpause... Ser hos mi lille der jeg idag har smørt henne to ganger, så er hun forsatt litt rød i kinnene... Men etter å ha vært inne noen timer nå i kveld er det borte igjen... Er nok bare varm
camilla^ Skrevet 9. juni 2007 #12 Skrevet 9. juni 2007 Vi har fått beskjed om å smøre ungene før vi leverer dem i barnehagen. Siden ungene går litt forskjellig ut, noen vil jo være ute når de kommer også. Så trenger de ikke smøre noen før alle skal ut sammen, og samlinger er ferdig. Har aldri hatt noe å si på smøringen i barnehagen. Syns de er veldig flinke jeg. Selv med et barn med atopisk eksem. Har solkrem i hylla, og det har de fleste andre også.
ape Skrevet 15. juni 2007 #13 Skrevet 15. juni 2007 Du kan jo smøre hele kroppen før dere drar i barnehagen ( tror dette er vanlig). Så fyller bhg. personalet på med solkrem i løpet av dagen.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #14 Skrevet 16. juni 2007 bente69;) Skriver virkelig under at den p20 solkremen er topp. Vi fikk den i fjor av min mor som hadde kjøpt den på en sydentur og brukte den til gutten mesteparten av sommeren. Smører den på med en gang vi står opp når det er pent vær, og har senere fått tak i flere flasker så vi bruker den i sommer også. Og det er jo bare så kjekt å slippe å tenke på å smøre disse ungene hele tiden når man kanskje er ute mesteparten av dagen. Men jeg har sendt med en vanlig solkrem i barnehagen også jeg da. Sånn i tilfelle. Men har aldri opplevd at han har blitt brent.
tonebf Skrevet 20. juni 2007 #15 Skrevet 20. juni 2007 i bhg til sønnen min så har de kjøpt inn felles solkrem og de smører før de går ut etter frokost og etter soving og sønnen min har aldri vært brent så der smører de godt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå