Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da sitter jeg her igjen og skjønner for fjaksene gangen at det ikke blir barn denne mnd heller. At jeg er like langt fra målet som for 2 år siden...vel nesten da. Det er jo bare så vanvittig trist, og sakte men sikkert må man da motivere seg for nok en runde med legebesøk, ul, sprøyter, nervøsitet, håp, hunørsvingninger og da den enorme nedturen igjen. Det er akkurat som om resten av livet mitt ligger i dvale, at det eneste som betyr noe nå er få dette til å fungere. I tillegg så er det akkurat som om naturen ønsker å gjøre det hele litt jævligere ved å gjøre alle andre rundt meg gravide. Skulle gjerne satt igang igjen med en gang, men nå mener legen kroppen min trenger en paulse. Sikkert smart, men enda mer ventetid gjør ikke akkurat humøret mitt bedre.

Sorry, hadde et stoooooooooort behov for å tømme meg litt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4826757-s%C3%A5-ufattelig-lei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg kjenner meg igjen i at det er vanskelig å motivere seg til venting og nye forsøk, og at livet blir liggende i dvale.. Jeg har selv styrt med ulike former for ass befruktning i over 2 år, først mye pergo, så nå prøverørsforsøk (i gang med første forsøknå). Jeg erfarte at det var greit med en skikkelig pause, jeg la all graviditetsforsøk på hylla, begynte å trene aktivt, engasjere meg mye mer på jobben igjen og fikk mye annet å tenke på, det var deilig!! Men det er en utrolig tøff prosess å streve med å bli gravid, så det er ikke rart at det blir veldig intenst. Vil bare ønske deg masse lykke til!!!!!

Takk for hyggelig svar! Ja det er kanskje det jeg skulle gjøre - ta en skikkelig pause. Jeg er nok litt utålmodig som person, og det er vel ikke den beste egenskapen å ha når man skal gjennom dette. Det som kanskje er mest frustrerende er at jeg føler så intenst at klokken tikker høyere og høyre......

Ønsker deg også masse lykke til med forsøket ditt!

Hei Sara72,

Kjenner så godt igjen følelsene du sliter med, det er virkelig en tøff prosess å være ufrivillig barnløs. Etterhvert har det lett for å bli så mye fokus på det, at en setter alt annet i livet på vent. Det kan være farlig når en sliter med dette over mange år. Jeg har selv holdt på i 6 år, men har hatt lengre pauser fordi jeg har måttet vente på eggdonorer. Nå kjører jeg bare på siden jeg har egg på frys, og føler at årene virkelig løper fra meg (er -67 mod). Allikevel tror jeg at det er viktig for deg at du kanskje bare bestemmer deg for å ta en pause for å kose deg med helt andre ting, kanskje planlegge en koselig ferietur.Det kan jo hende det hjelper med et avbrekk på noen få måneder. Hente ny energi fra andre positive opplevelser kan jo kanskje hjelpe til at du vil lykkes med å bli gravid også. Husk at ingenting er umulig...., det tar bare litt lengre tid! Lykke til!

Klem

Hei

Vi er nok mange som forstår deg godt. Jeg føler at jeg har det slik som deg, men at (ingen trøst akkurat) det ikke er to år, men fem år for min del. Føler at det ikke er så mye jeg kan gjøre, og at livet går litt i dvale. Akkurat slik du beskriver. Så jeg har nesten bestemt meg for å tenke på hva annet er det jeg blir lei av, og hvilke andre endringer kan jeg foreta meg? Jobb? Privat? Ny hobby? Planlegge en reise? Eller kanskje noe helt annet? Jeg er litt opptatt av å få livet tilbake, og at uansett om det blir barn eller ikke i vårt hjem må jeg sørge for at jeg lever livet mens jeg er her.

Ønsker deg lykke til! Jeg vet virkelig hvordan du har det. Og ved at du skrev innlegget ditt, så hjalp du faktisk meg litt også! Tusen takk!

klemmer fra meg

Hei.

Kjenner meg godt igjen i innlegget ditt. Tror du treffer mange midt i hjerte med det du skriver.

Denne dvalen du beskriver så godt er helt forferdelig. Jeg her nesten kommet ut av tellinga, men det er åtte år ønsket etter barn har vært der og et år med prøverør. Det å være i prøverørskarusellen er både godt og vondt. Man er liksom et steg nærmere barnet, og samtidig et steg nærmere å få det bekreftet at barnet ikke vil komme.

Jeg for min del har et forsøk igjen, og ser fram til å bli ferdig med det. Selvfølgelig er håpet om å få barn der, men hvis ikke ser jeg fram til å ta et steg videre i livet mitt.

Jeg savner å leve her og nå, ikke ha det higet etter å få barn.

Det er i viktig i all elendigheten og gjøre positive ting. Noen dager er gode og andre vonde, det gjelder å gjøre max ut av de gode og nyte det så lenge det varer.

Husk at vi i denne karusellen er sterke mennesker. Vi klarer oss gjennom det ene nederlaget etter det andre... Vi klarer oss, vi gjør det!!!

Og en dag vil livet og solen smile til oss...det er jeg helt sikker på :-)

Stor klem

Annonse

Tusen takk alle sammen for svarene deres! Det er helt utrolig hvor godt det er å høre fra andre jenter som skjønner hvor håpløst alt kan føles av og til. Jeg synes ikke alltid det er like enkelt å si så mye om alt dette til mine nærmeste. Jeg fikk vel også en "reality check" på at det er mange av dere her som har vært gjennom en både lengre og tyngre prossess enn det jeg har.

Så takk alle sammen og lykke til videre hvor enn dere er i denne prosessen!

Huff, får litt dårlig samvittighet for at jeg tømte min egen sorg over på innlegget til deg. Det var ikke det som var meningen, men det er så godt å skrive av seg det som er vanskelig å si med ord til de rundt.

Å lese om andre prosess som er tyngre og værre spiller egentlig ikke så stor rolle, det er viktig å ikke leve ut andres sorg. Vi har mer enn nok med vår egen, det er jo den vi kjenner på hver dag og skal leve med og takle....

Ønsker deg lykke til videre og husk å ta godt vare på deg selv :-)

Å nei, ikke tenk på det! Det er jo akkurat det som er så fint her inne at vi alle har lov til å tømme oss når vi har behov for det. Det er akkurat som du sier at det er ofte lettere å skrive det på disse sidene enn å si det høyt til utenforstående.

Jeg blir jo ikke mindre "deppa" på min egen situasjon av å lese andres historier, men jeg har alikvel godt av å bli minnet om at jeg alikevel er en av de "heldige" her inne.

Du får også ha masse lykke til videre og takk for en fin tilbakemelding!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...