Gå til innhold

Mai: Fly nå i slutten?


blåbær-baby

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 36 nå og lurer på om det er noen som vet hvor lenge før termin en kan fly? Og om det å fly nå i slutten kan være skadelig for den lille?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innenlands kan du fly til to uker før termin, mener jeg at det er. Men jeg fløy for et par uker siden, og det var et mareritt. Fikk så enormt vondt i ryggen og beina, og det er jo ikke akkurat god plass på flyet. Men så fløy jeg en ganske lang strekning også (2 timer) og fant da ut at dette ble siste flytur før ungen er født. Det er ikke skadelig for babyen å fly, men som sagt kan det være ubehagelig for deg, selvsagt avhengig av hvilken form du er i. Men utenlands spørs det om du får lov til å fly nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er forskjellig praksis fra selskap til selskap, ganske sikker på at SAS braathens har grense på 4 uker før termin innenlands. drt står under før du skal reise på internettsidene deres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forrige savngerskap var jeg ute å fløy 9 dager før termin. Legen min sa at det ikke er skadelig for barnet, og at enkelteflyselskaper ikke lar høygravide fly kun fordi de er redd for fødsler i lufta:) Så det er helt trygt. Husk å ta med helsepapirene, man kan aldri vite:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:-)

 

Jeg har etter mye frem og tilbake kommet fram til at det ikke blir noen flytur likevel. Grunnen er mest at det ville blitt en veldig lang reise, mange opp og ned og venting her og der, så ville nok blitt en ubehagelig reise uansett om det er "lov" eller ikke. Forrige gang jeg fløy - i påsken - var det også veldig mye aktivitet inni magen, så vet ikke helt om den lille var så begeistret heller.. Kan kanskje være greit å ta livet litt med ro nå de siste ukene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...