Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #1 Del Skrevet 21. april 2006 hva er kj.tegn på graviditet utenfor livmoren?? er så skremt! har stikkende smerte langt nede på høyre side,hatt det ca 3 timer, og nå har det begynt å ise, akkurat som det er kald væske der, så er det stille, så stikker det igjen, så blir det kaldt osv. Sprekker eggstikkene, eller ville jeg vridd meg i smerte da? Vil ikke dra til lege... har orange utflod i tillegg, men veeeldig lite. Skal til lege på mand hvis det ikke blir bedre... hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ma boi Skrevet 21. april 2006 #2 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg vet desverre ikke noe om dette, men jeg vet jo hvordan det er å være bekymret. Kjenner du ingen lege du kan ringe til? Jeg syns nå det virker lenge å vente til mandag når du er så engstelig. Legevakten er alltid et alternativ. Bedre å få svar, bekymringer tar livet av en. Lykke til og fortell hvordan det går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #3 Del Skrevet 21. april 2006 Uff da! Ring legevakta og forhør deg der... ikke noen vits i å gå og være bekymret!! Lykke til! Klem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #4 Del Skrevet 21. april 2006 jeg hadde det. det du beskriver minner litt men ikke helt. jeg ville dratt påakutten for å sjekke det med en gang. ikke vent til du vrir deg i smerten. for er det utenfor så må du fjerne og da er det best å oppdage det fort.de måtte fjerne den ene egglederen min også. det kan hende at det er en syste og det er ikke farlig. jeg fjernet min i påsken, jeg haddet en inni og en utenfor livmor. så jeg er fortsatt gravid. kom deg avgårde slik at de tar en ul på deg fort og si at du er redd for at det er det slik at de sjekker og får overbevist deg om at det ikke er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #5 Del Skrevet 21. april 2006 uff... dette hørtes ikke gøy ut... ja, kansje jeg får dra... har ringt sykehuset tidligere i dag, de sa jeg trengte henvisning...virka ikke særlig imøtekommende.. Uansett TUSEN TAKK for hjelpen så langt, setter stor pris på det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gull i magen:-) Skrevet 21. april 2006 #6 Del Skrevet 21. april 2006 Hei:-) Har hatt det jeg også, og da er det veeeldig vondt!!! Jeg klarte ikke gå eller stå rett, gikk krokbøyd fordi jeg hadde så vondt i hele underlivet. Syns vel kanskje ikke det høres ut som du har det, ikke at jeg er lege, men hvis det ikke gir seg og bare fortsetter å være vondt, så reis på legevakta! Men vi satser på at det ikke er det:-) Si ifra om hvordan det går da! Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #7 Del Skrevet 21. april 2006 å, takk.. hvis alt er vel, føder jeg også i desember! satser på at det er noe vokssmerter el, siden jeg ikke har kjeempevondt enda.. skal slappe av... Dere er så snille som bryr dere, det er jo bedre enn lege/venninner!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gull i magen:-) Skrevet 21. april 2006 #8 Del Skrevet 21. april 2006 Er det din første? Det er det med meg, og har jo ikke vært gjennom dette før, så jeg er veldig var på "smerter". Men alt er nok som det skal. Lykke til:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #9 Del Skrevet 21. april 2006 ja, det er min første, så man er vel ganske nervøs... å ha en slik "møteplass" som dette er jo topp! har du mye ubehag? har du vært på mange kontroller? har bare vært hos fastlegen, og hun liker jeg ikke i det hele tatt, så jeg vil bytte... når har du termin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3guttsmamma;) Skrevet 21. april 2006 #10 Del Skrevet 21. april 2006 jeg har også vært gravid utenfor livmoren og det var så vondt at jeg ikke klarte å stå oppreist...måtte da fjerne ene eggledern forde ene egglederen sprakk...så få det skjekket du så kan de kanskje redde den hvis det er noe....men det høres ikke slik ut alltså... sting lignende smerter i venstre skulder er også et vanlig tegn på exu... Håper det ordner seg... Lykke til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #11 Del Skrevet 21. april 2006 hvor fort ble du "frisk" etter opperasjonen. når kunne du fysisk vært tilbake i jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3guttsmamma;) Skrevet 21. april 2006 #12 Del Skrevet 21. april 2006 jeg var sykemeldt i to uker....men det psykiske tar jo litt tid da...jeg hadde en ganske dramatisk opplevelse i tillegg med mye indre blødninger og det var det som satt igjen...kroppen ordner opp ganske kjapt..hvertfall hos meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gull i magen:-) Skrevet 21. april 2006 #13 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg har ikke vært hos lgen enda, skal til mandag, og gleder meg veeeldig:-) Ifølge termin beregningen på nettet har jeg termin 4.desember. Så dvs at jeg er 7+6 Du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gull i magen:-) Skrevet 21. april 2006 #14 Del Skrevet 21. april 2006 Og ja, det er min første også:-) Har ikke mye vondt, men legger jo veldig godt merke til(sikkert mer enn vanlig) hvis det er noe ubehag...sikkert bare overnervøs... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2006 #15 Del Skrevet 29. april 2006 Hei igjen! ville bare si at jeg omsider fikk sjekket dette, og alt er bra! Phu! så det er tydligvis ikke så farlig med litt blødning etc. Men det var utrolig godt å få sjekket det, rart det er så vanskelig å bli tatt seriøst av lege og sykehus, men men.. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. april 2006 #16 Del Skrevet 30. april 2006 Det var godt! En vil jo ikke ta noen sjanser, skulle det være eggstokken(e) så må den jo værnes om, samtidig er det ikke noe stas å mase på legevakten. Men nå er det jo tross alt stengt frem til tirsdag hos legen. Legevakten hører sikkert fra mange "hysteriske" gravide, men en får heller heve hode og være glad en får sjekket det. Det kunne jo faktisk vært noe galt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. april 2006 #17 Del Skrevet 30. april 2006 hei...off det høres ikkje godt ut,men eg er veldigt plaga med voksesmerter, og eg venter nr 4. visst du går inn på sol.no og så inn på helse og samliv, der søker du på svangerskap utfor livmora. der står det masse, eg var litt redd for det og, men det gjekk kjempe bra. lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå