Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har to søte jenter som heter Tiril Eileen (5,5 år) og Ulvhild Linnea (2 år). Jeg undres litt på hvilke tanker dere gjør dere om disse navnene?

Da vi annonseret navnet Tiril gikk det fint. Alle syntes det var fint, og vi syntes det var akkurat passe vanlig..

Men da vi fortalte at nr. 2 skulle hete Ulvhild merket vi litt forskjell på om andre syntes om navnet eller ikke.

Vi synes begge er superfine, og står akkurat til jentenes personlighet. Tiril er litt sjenert, sart og forsiktig, mens Ulvhild er frempå, åpen og bestemt :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4825986-ulvhild-linneatiril-eileen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiril Eileen var veldig fint! Og Gunnhild er et navn,hvorfor ikke Ulvhild?

Har "smakt"litt på navnet,og jeg likte det jeg!

Det er jo et gammelt navn tilbake til middelalderen..Var det ikke søsteren til Kristin Lavransdatter som het Ulvhild?

Maria=)

Annonse

Eg tykkjer Ulvhild er kjempefint, eg:). Kombinasjonen med Linnea var kanskje litt mindre heldig - eit sterkt, gammalt norsk namn saman med eit moderne, importert, superfeminint namn (og det var ikkje for å formærme Linnea-fansen der ute - eg tykkjer det er eit fint namn, alstå).

Tirill er fint, men Eileen er ikkje heilt min smak. Og kombinasjonen tykkjer eg ikkje var heldig.

likte navnene tiril og linnea, men ikke de to andre... spesielt ikke ulvhild. synes hun høres skummel ut! hehe, men hun er sikkert kjempesøt fordi:) er bare ikke vant med det navnet og liker egentlig ikke dobbeltnavn, særlig ikke to lange navn sammen.... er bare ærlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...