Gå til innhold

hjelp meg,min 2,5åring sover ikke rundt

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan være våken opptil 3timer vær natt,han legger seg kl 1930 og sover ikke på dagen,noen tips på hva jeg evt kan prøve på ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he he.. gjøre som meg.. vente til det går over.. jenta mi er nå 2 år og 7 mndr.. begynte å sove rundt da hun var 2 år og 5-6 mndr. Vi er oppe kl 6 ell 7 på morgenen, hun sover 1 time i bhg, fra 10-11.. og sovner fremdeles ikke før kl 22-23 på kvelden. Kutter jeg ut luren sovner hun tidligere, men våkner mellom 12-02 på natta og er oppe til 04-06..

Skrevet

ja er vel ikke så mye annet og gjøre,takk for svar

Skrevet

Kan jeg spørre deg hva dere/du gjør når han våkner på natten ?

Er han redd eller har han problemer med å finne roen igjen?

Skrevet

ikke morsomt når det skjer nei..

Men et lite tips.

La han ikke komme inn til dere i sengen.Det kan bare gjøre situasjonen værre.

for så begynner han å våkne for å komme inn til dere.

Det eneste rådet jeg kan gi, er at du lar han være inne på rommet sitt,at han får ikke forlate det.

Eller enda bedre, at du får han til å bli i sengen sin.

For så er det større sjanse for at han faller i søvn i gjen.

Du skal heller ikke være inne på rommet sammen med han.

Hvis han begynner å hyl skrike, så kan du jo trøste han å fortelle at du er i nærheten.

Men for mye oppmerksomhet belønner oppførselen hans.

Når min jente gråter på natta og våkner, så vet hun at hun skal være i sin egen seng.

Hvis hun forlater sin seng,så går jeg inn og legger henne tilbake,for hun skal ikke begynne å leke med lekene sine.hun skal vite at det er natt.

Så sitter jeg inne på pc-rommet(rett at med hennes rom) å holder øye med henne.

Å hun bruker å sovne etter hvert.

det er det eneste rådet jeg kan gi deg.

lykke til i allefall

Skrevet

takk for alle svar,folkens

Skrevet

Det er noe som heter at "søvn avler søvn". Dersom 2-åringen din har aktive og travle dager, kan det være han trenger en ørliten blund i løpet av dagen, for å ikke være overtrøtt når kvelden og natten kommer.

Skrevet

Vi har hatt samme problemet med vår gutt på snart 2,5 år. Vi fikk et tips/kjerringråd (som jeg egentlig ikke tror på), men søvnproblemet har forsvunnet. Vi fikk høre at det er ulik stråling rundt omkring i huset. Kanskje det var noe akkurat der han hadde senga si. Jada, tenkte jeg, men vi prøvde allikevel. Trikset var å legge en sort søppelsekk på gulvet under senga hans. Etter at den ble lagt der har han sovet stort sett hver natt! Vi har hatt den der i en mnd. nå og skal snart prøve å ta den vekk og se hva som skjer. Tidligere har han vært våken minst en gang hver natt. Som sagt vet jeg ikke helt om dette er noe å tro på, men det er kanskje verdt å prøve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...