Gå til innhold

Skal ikke spise jordbær..men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med slik is med jordbær i ? Feks kroneis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke nødvendigvis "farlig" å spise jordbær. Prøv deg fram med alle matvarer og heller utelukk hvis det er noe minsten reagerer på. Kos deg med en kroneis du, og se hvordan det går. Uansett, blir magene til de små sterkere, etterhvert som de vokser. Enjoy! ;)

Skrevet

Jeg spiste både jordbær og jordbærsyltetøy mens jeg ammet. Var aldri noe problem. Eneste min reagerte litt på, var fårikål...

Prøv deg fram du :-)

Skrevet

Jordbær er dumt å spise pga allergi.

Skrevet

Kunne ikke spise noe som inneholdt jordbær jeg, poden fikk såååååå vondt i magen sin..Plages en god del han da han er 9 mnd nå og reagerer fortsatt på en god del ting...

Men du må prøv deg litt frem tror jeg, er ikke alle barn som reagerer på jordbær.. Lykke til=O)

Skrevet

Jeg spiser jorbær nesten hver dag=) Ingen problemer her, bare å prøve deg frem!

Namnam!

Skrevet

Det er ikke på grunn av magen vi skal holde oss unna jordbære, men pga. ALLERGI.

Skrevet

det med jordbær spurte jeg ekstra om på sykehuset da jeg fikk gulljenta... de som kunne faget sitt sa det var tull at det var "farlig" å spise jordbær... en må da spise med omhu uansett når en ammer.

babyene får jo vondt i magen av så mye forskjellig...

jeg kjøpte meg vertfall jordbær i fjor sommer da jeg hørte det var ok :P hehe

Skrevet

Jeg abonnerer på BAM. I det siste bladet jeg fikk (4 mndr) står det at det er en myte at man skal holde seg unna enkelte matvarer (skalldyr, jorbær osv) når man ammer, pga faren for utvikling av allergi.

"I dag mener man at det kan være en fordel at barnet allerede tidlig "stifter bekjentskap" med slike allergifremkallende produkter-nettopp for å forebygge allergi".

Dersom det er mye allergi i familien, så er det nok greit å være forsiktig, for da er jo barnet mye mer disponert for å bli allergisk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...