Gå til innhold

Holde seg i ro eller bevege seg når man har rier?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slapp av. Ligg godt og bare slapp av. Også kan du sitte innimellom og gynge frem og tilbake med hoftene. Jeg har null tro på å holde seg i veldig stor aktivitet. Da sliter du deg bare helt ut til ingen nytte. Er mye bedre å la kroppen jobbe kun med det den skal; føde, også sparer du krefter til selve fødselen. Da trenger du de virkelig! Rier er vonde uansett, så hvorfor plage seg selv med å trave rundt og være aktiv?

Annonse

Det er kjempebra å gå rundt om du klarer...det gjør at fødselen går raskere (man får fortere åpning) og riene tar mer...Bruk en gåstol og heng over den, det vil jeg tro de har på de fleste fødeavdelinger. Jeg gikk masse i min første fødsel og det hjalp meg veldig...sluttet ikke å gå før pressriene satt igang, med visse pauser så klart....merket at riene avtok om jeg lå for lenge, og også når jeg lå i badekaret...selv om det var superdeilig...Min opplevelse var også at riene var vondere når jeg lå ned, men du får jo prøve deg litt frem:) Kjenn etter hva som er riktigst for deg, hva føler du er best...:) Det finner du ut av når du er midt oppi det...i tillegg er jo jordmødrene så fantastisk flinke...

Ja blir jo riktig som wingla sier...man stopper jo opp når ria kommer...da klarte ikke jeg å gå no særlig i hvertfall så det var jo ikke noe valg...

:)

Glemte også å skrive det at det er flott å røre på seg når riene begynner i innledningsfasen også, om de fortsetter og komme da så er det et tegn på at fødselen skikkelig er i gang;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...