Gå til innhold

Magen strammer seg i tide og utide....

Anbefalte innlegg

Magen strammer seg i tide og utide.... Lurer på om dette er disse kynnerne, eller om det kan være noe annet?? Dette er andre dag på rad der dette skjer store deler av dagen... Har 7 uker igjen til termin da, så er jo en stund. Og legen min sa at kynnere det skulle man ikke ha....

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4824760-magen-strammer-seg-i-tide-og-utide/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det hørtes rart ut at det skulle være unormalt å ha kynnere før uke 23. I mine to første svangerskap hadde jeg kynnere fra livmoren var på størrelse med en grapefrukt. Det slo aldri feil når jordmor skulle undersøke magen på kontroller. Hun måtte vente til kynnerne ga seg før hun fikk målt, lytta osv. Hun sa det var helt normalt. Jeg fødte begge barna etter termin.

Kynnerne oppstod vanligvis når jeg reiste meg, hadde sex, ble kald på magen, løp, bøyde meg i arbeidssammenheng...

Nå med mitt tredje barn har jeg ikke hatt like mye kynnere, selv om de er hyppigere nå mot slutten (er i uke 37).

Jeg kan jo ikke garantere at kynnerne dine ikke er et tegn på fødsel i og med at de startet så brått. Har du virkelig ikke hatt kynnere tidligere? Jeg synes det er mer merkelig i så fall.

Lykke til.

Takk for det: )

Jeg har hatt kynnere to ganger før, etter en hektisk dag på jobb.. Men nå er jeg sykemeldt. Trodde også at kynnere var helt vanlig, derfor forstod jeg ingenting da hun sa at man ikke skulle ha det når det var såpass lenge igjen.

Nå kommer kynnere enten jeg beveger meg eller sitter i ro og de varer en stund før de går vekk..

Samboer ble født 8 uker for tidlig, så jeg har en liten uro i kroppen.., selvom det er lite sannsynlig at jeg føder så altfor før tiden..

Samme her, er i uke 30 og har hatt kynnere i flere uker. Var litt usikker på om det var det det var, siden det ofte bare var ene siden av magen som ble steinhard. Har det gjerne mange, mange ganger om dagen, uansett hva jeg gjør el ikke gjør. Det er nok helt normalt, ja! Du får visst opplyse legen din litt...

Heisann

Utfra det du beskriver , hørtes det ut som kynnere ja,,

kynnere går over når du reiser deg opp, begynner å bevege deg, osv.. men ekte rier ikke går over. om du reiser deg opp osv,, så øker dem på, smertene og kommer regel messig,, mens dine hørtes ut som kynnere ja..

sa legen din virkelig det?? Hva slags lege har du?? Han derre der må da være helt fersk,,, hm,,, er da helt normalt å ha kynnere, trener seg til fødslen og gjør seg bare klar til fødlsen da..

Det er helt normalt å ha kynnere da,, ikke farlig nei..men helt normalt.. Mann får kynnere sp hvsi mann jobber litt for mye, eller stresser for mye, eller reiser seg opp og har stått for mye på jobb eller noe sånt.. kan også få kynnere etter sex..osv..

Jeg kjente kynnere ganske tidelig i svangerskapet, allerde i ca 5mnd første gangen, dette fordi jeg har fødd før sa legen.. Venter nå mitt 3 barn..... Ingen svangerskap er like og ingen fødsler er like., vi er alle forskjellige og derfor skjer det ting på forskjellge stadier , men alt er vel forskjellig fra kvinne til kvinne..

Ble sendt på sykehuset da jeg var ca 7mnd på vei, da jeg hadde kynnere som ligna på rier, dem var kjempe sterke,, og ligna så mye på ekte rier.. etter sjekken sa både legen og jordmor at det var sterke kynnere.. sku prøve å slappe av osv.. hadde dette i 2 dager i strekk, så derfor blej sendt på sjekk.. uansett hva du lurer på så ikke nøl med å ta en tlf til dem..Dem er der for oss.. sykehuset mitt er kjempe greie og j liker meg virkelig der.. veit at j kan ringe hvis det er noe...

ønsker deg lykke til

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...