Gå til innhold

Kan h*n ta skade.....

Anbefalte innlegg

og eventuelt hvordan ser man det?

Lille vennen har hatt to pustestanser. Første gang bare noen sek, andre gang vet jeg ikke, men da var h*n blitt iskald i huden. Hvor lang pustestans klarer en liten babykropp og hvordan ser jeg om det har blitt skade?

Ja jeg vet hva h*n feiler, har vært til lege (men glemte å spørre om dette) og nei jeg sover ikke godt.

Noen som vet ???????

Litt spes innlegg, så jeg signerer for en sjelden gangs skyld :

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4824660-kan-hn-ta-skade/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp deg en pustemonitor så har du litt roligere netter. www.nasal.no selger en som heter babysense II. Den har jeg brukt i et år nå etter at gutten min fikk pustestans, og vi er kjempefornøyd. Alarmen har gått en gang, men da hadde gutten klatret opp på sprinklene og var nesten ikke nær madrassen. Den fungerer med andre ord!

Noen sekunder regnes ikke som pustestans. Opp til 20 sekunder er faktisk helt normalt.

Hvis barnet er kald pga pustestans er jo barnet dødt. Det tar minst en time før kroppstemperaturen synker pga død, så jeg vil tro barnet ditt var kaldt av andre årsaker enn pustestans?

Dersom hjertet fortsatt slår etter en pustestans har stansen vart svært kort tid, og det er ingen fare for hjerneskade.

Dersom ogsp hjertet har sluttet å slå, og barnet må gjenopplives vil det klare seg minst noen minutter uten oksygen uten å få varige skader på hjerne og andre organer. Babyer klarer seg mye lenger enn voksne uten oksygen. Det er barn som har ligget under isvann i en halvtime som er blitt hentet opp og gjenopplivet og kommet seg helt uten hjerneskader!!! Da har selvsagt det kalde vannet hjulpet til med å hindre varige skader. Er barnet avkjølt ødelegges kroppen senere.

Svarte dette på spørsmålene dine? Jeg er nemlig litt usikker på hva du spurte om...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4824660-kan-hn-ta-skade/#findComment-4824862
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...