Gå til innhold

Snart 8mnd og fast føde

Anbefalte innlegg

Heisann og hoppsann

Jenta mi spiser grøt+ litt mm til frokost, fruktpure, mm og mme til lunsj, mm og mme på ettermiddagen, kvelds mm, grøt mme.

Er dette lite mat? hun virker stort sett fornøyd.

Hun liker ikke middagsglassene, har laget litt hjemmelaget middag av middagen vår, feks moste poteter, gulrøtter, og brun saus. eller moste potetet og fisk, dette liker hun, men spiser ikke så mye av det.

Hvor mange måltider bør de ha på denne alderen? og hvor mye fast føde trenger de på den alderen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4824396-snart-8mnd-og-fast-f%C3%B8de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke helt svarene på spørsmålene dine, men jeg kan ihvertfall fortelle hva gutten min på 8,5 mnd spiser.

Kl 08-09: 240 ml mme

Kl 12: En full porsjon grøt eller en brødskive og litt fruktmos + vann

Kl 15: Et middagsglass

Kl 17: Av og til 160 ml mme... Er ikke hver dag han vil ha det...

Kl 19: Full porsjon grøt, halvt glass fruktmos + vann

Om jenta di trives med maten sånn som den er nå, så er det sikkert greit, men jeg ville likevel anbefalt at du prøver å få inn et middagsmåltid også. Hun kan jo kanskje få middag med dere de gangene dette er mulig, og ellers kan hun kanskje få brødskive om hun ikke liker middagsglass...

Syntes dette virker bra jeg. Så lenge hun er fornøyd så får hun i seg det hun trenger. Bare fortsett slik, tilby henne det dere spiser (som hun kan spise) så regulerer hun dette selv. Plutselig er hun en storspiser- slik var det iallefall her i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...