Tusseline Skrevet 21. april 2006 #1 Del Skrevet 21. april 2006 Hei igjen, og tusen takk for gode svar! Kanskje du også kan svare på flere spørsmål? Vi fikk i dag tilsendt behandlingsplan og resept fra Ciconia. Jeg skal starte på synarela 27.04, skal ha menstruasjon senest 10.05, og den 14.05 skal jeg starte med puregon patron i tillegg til den 21.05. 22.05 skal jeg på kontroll. Vi har fått resept på 2 ulike puregon oxo, vet du hva som er forskjell og når jeg skal ta den det er kun 1 injeksjon i? Betyr det at de da skal sjekke eggposene mine og hvis de er store nok må vi reise til Danmark så fort som mulig? Blir så mye informasjon på en gang at man blir helt surrete... Dette blir så spennende :-) Håper du kan hjelpe meg, eller kanskje noen andre kan?? Klem fra lille... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4823951-svim%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMS *endelig mamma* Skrevet 21. april 2006 #2 Del Skrevet 21. april 2006 Hei Tusseline! Nå vet jeg jo ikke hva du har fått svar på allerede, men jeg svarer så godt jeg kan på det jeg vet noe om... Tror ikke det er noe forskjell på Puregonen. Tror rett og slett bare de har sendt resept på NOK Puregon. Du kan få ampuller som er 200IE, 400IE og 600IE. Om du f.eks. trenger å gå på Puregon mer enn de 8 dagene som i utg.pkt. er planlagt, så har du litt å gå på, hvis du har fått 3stk. 600IE ampuller og en 200IE f.eks. Jeg fikk for lite på resepten, så må ile til Oslo for å få kjøpt mer for siste dose i morgen tidlig. Du kan kanskje like gjerne begynne med den med bare èn injeksjon i, så er du ferdig med den, men dette har ikke noe å si. På kontrollen 22.5 sjekker de størrelsen og antall eggposer. Om de er store nok får du helt sikkert beskjed med en gang av gynekologen. Min gynekolog faxet all info. til Ciconia og deretter ringte de meg fra klinikken for å forklare hva som kom til å skje videre. Jeg fikk f.eks. beskjed om å ta to injeksjoner til med Puregon, for å forsikre oss om at eggene ble store nok før uttak. I denne samtalen fikk jeg også beskjed om når og hvor mye spray jeg skulle fortsette å ta, når jeg skulle ta EL-sprøyta og til hvilket klokkeslett jeg skulle være på klinikken. Vi tok i mot tilbudet om å komme dagen før uttak, for å snakke litt med en sykepleier, i tilfelle vi hadde noen spørsmål. Samtidig skal vi få noe smertestillende medisiner som jeg skal ta ca. 1 time før uttaket skal skje. Så på kontrollen får du nok en viss formening om når dere skal dra til Danmark, men dette er jo veldig individuelt, da, kan jo hende du må fortsette med Puregonen lengre enn de to dagene jeg måtte. Men, uansett, etter du har tatt EL-sprøyta, henter de ut eggene etter maks. 2 døgn. Masse, masse lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4823951-svim%C3%A5/#findComment-4826015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 21. april 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 21. april 2006 Hei HMS, og tusen takk for svar og lykkeønskninger! Det blir så mange spørsmål på an gang så det er godt å få vite noe, eller iallefall få en pekepinn på hva som skjer. Tusen takk! Klem fra lille... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4823951-svim%C3%A5/#findComment-4826906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svimå Skrevet 22. april 2006 #4 Del Skrevet 22. april 2006 Hei, hei! Ser at du har fått godt svar allerede!! Jeg fikk alle reseptene fra gynekologen her i Norge, jeg gikk på gonal-f, ikke puregon - men det er vel omtrent det samme. Jeg var på kontroll to ganger for å se utviklingen, siste gangen var på en fredag, de så da på UL at det skulle være uttak på tirsdagen, noe som jeg også hadde gått ut fra selv med bakgrunn fra erfaring i de andre forsøkene mine. Men kunne jo ikke bestille noen ferjebilletter før jeg visste helt sikkert når vi skulle ha uttak! Følte meg litt som en narkoman når jeg satt på danskebåten og satte eggløsningssprøyta, he,he!!! =o) Neida, gikk fint det! Så flott at du har fått en skikkelig plan nåda, siden de har rotet så mye for deg her hjemme!! Deilig når man får fastsatt datoene og vet at nå, nå skal man i gang!!! Krysser fingrene for deg, og sender deg masse babystøv *************************************************** Stor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4823951-svim%C3%A5/#findComment-4833548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 22. april 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 22. april 2006 Hei igjen og tusen takk for babystøv og svar! Godt å være flere å spørre her inne, men veldg greit er det å spørre deg og andre som tilhører samme behandlingsstad .-) Brukte dere lang tid på å kjøre fra fredrikshavn til Århus forresten? Hvilke behandlingstype har dere vært gjennom?? Klem fra lille... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4823951-svim%C3%A5/#findComment-4833613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svimå Skrevet 22. april 2006 #6 Del Skrevet 22. april 2006 Vi kom i land i Hirtshals, og tror ikke vi brukte mer enn to timer derfra... Hadde en stopp like før Aalborg vi da, mannen måtte innom en eller annen landbruksbutikk - er bonde han da...... Mye som er billigere i Danmark! Da hadde vi ikke brukt et time en gang!! Er jo så utrolig fine veier i Danmark, og ikke akkurat norske fartsgrenser - så der går det jammen unna du!! Tror ikke dere kommer til å bruke særlig lengre tid fra Fredrikshavn! Fra vi startet med utredning så har jeg hatt et par pergo kurer, deretter hadde vi to ivf i Haugesund i 2004, så ble det en litt lengre pause, trengte det da. Siste ivf i Haugesund hadde vi i oktober i 2005. Ble faktisk gravid den gangen, men mistet i uke 5. Det var en veldig tung tid, men ble jo litt positiv da i og med at jeg faktisk hadde vært gravid, og at det kunne gå an!! Var nok noe som var galt! Det sitter jo litt i ennå da, vanskelig å tro at jeg virkelig har ei lita spire inni meg - men kvalme og oppkast får jo bekreftet det!! Gleder meg til å komme over de 12 magiske ukene, og bli ferdig med 1. trimester! Vi hadde en samtale dagen før uttak på Ciconia, syntes det var veldig nyttig jeg - der viste de plansje over eggene og delingen av dem. viste hva som var riktig befruktning - og at det var faktisk var noen kunne være noen som ikke var riktig befruktet - aldri noen som har vist oss det i Haugesund. Jeg fikk ut fem egg, to var fint befruktet og to var faktisk feilbefruktet - Karsten på Ciconia sa at disse kunne gitt graviditet, men ville ført til abort. Det siste egget ble ikke befruktet! Det ene egget har altså overlevd og vokser som bare det nå!! =O) en fantastisk følelese også. Ser nå frem til neste ultralyd som er 11. mai -regner med å kunne se at det virkelig er en baby da. Forrig gang så jeg liksom "bare" hjertet, selv om det jo var helt fantastisk! Dere må ha en riktig god tur til Århus! Likte byen kjempegodt jeg! Og skal dere ut å kose dere en kveld med god mat, kan jeg virkelig anbefale Jensen Bøfhus - mye, mye god mat for en rimelig penge!!! Forresten på alle resturantene fikk vi myyye mat - men Jensens er en favoritt =) Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4823951-svim%C3%A5/#findComment-4833742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå