Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det gikk faktisk bra heldigvis.

Jeg hadde forberedt meg på det verste. Ikke bare fordi SF målet sank, men fordi det tidlig i svangerskapet kunne se ut som om det kanskje kunne være en hjertefeil på fosteret så jeg skulle uansett ha en UL for å sjekke at veksten var OK. Når målet på magen sank før denne UL ble jeg derfor kjempenervøs da jordmor nevnte at det kunne være aktuelt å ta ut babyen før tiden.

Veksten på forsteret var bra, men det var lite forstervann som forklarte hvorfor magen var så liten som den var (men fostervannmengden var likevel innenfor normalen). De fant imidlertid en ekstra blodåre i forbindelse med hjertet som ikke skulle være der, men de mente at de ikke var noe farlig (en litt uvanlig variasjon bare sa de). De kommer til å sjekke at hjertet er OK etter fødselen.

Jeg er uansett veldig takknemlig for svar her inne på prematurdebatten for jeg skjønte jo at alt kunne være OK selv om SF målet sank. Huff! Det er jo glimrende med alle målinger som finnes fordi man kan oppdage avvik og gjøre noe med det, men det skaper jo også unødvendige bekymringer, men det er jo egentlig et luksusproblem tross alt. Nå er jeg bare veldig lettet! Har en ettåring fra før, og så for meg sykehusopphold med alle de praktiske problemer det innebærer.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4823285-piggsopp/#findComment-4826368
Del på andre sider

Gjest econia

Ja det er helt fantastisk hva de kan måle og finne ut. Jeg var inne til UL fordi jeg syntes magen vokste litt lite, (idiot jordmora sa det var ingenting å bry seg med), og så kjentes livet der inne litt annerledes ut, litt mindre og litt svakere. Da så de han var litt liten, det var i uke 29 eller så. Men de måtte finne ut om han bare var iten eller om han hadde vekst problemer. Vi var skrekkslagne, og lurte på herregud hva er dtte da, om det er noe galt, kan dere gjøre noe. Legen sa så kjekt at - ja da må vi ji ta han ut. Jeg hylgråt, sambo sinna på legen som skremte meg sånn, for det var jo ikke noe i veien med babyen vår! Vel etter lungemodningssprøyter og noen uker venting så tok han han til slutt ut. Og takket være det er det ikke noe i veien med babyen vår :-)

Er bare så imponert over hvor flinke de er, at jeg må benytte enhver anlening til å få inn noen god ord :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4823285-piggsopp/#findComment-4846830
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...