Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #1 Skrevet 21. april 2006 to åringen min har en stygg uvane med å lugge\bite .. dette gjør hun ofte når hun ikke får akkurat den leken somstore søseren leker med eller det kan også skje helt uten noe grunn.det går for det meste utover søsteren hennes stakkar men hu gjør dette også med meg .jeg har prøvd å si nei og fy ikke lov.men det nytter ikke for da begynner hun bare å le og slutter ikke.jeg har også prøvd å si ikke det er vondt kose heller.men dette har slått litt galt for nå biter/lugger hun først og koser søsteren etter på.jeg har også prøvd å ta henne vekk fra leken og sakt når du biter/lugger vil ikke søsteren din leke med deg..men dette har heller ikke gitt noe resultat..er det noen her som har et godt råd om hva jeg kan gjøre for å få henne til å slutte med dette?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #2 Skrevet 21. april 2006 Hvor lenge har du holdt på med den siste metoden?
undager Skrevet 21. april 2006 #3 Skrevet 21. april 2006 Vi gjør vel alle de tre tingene samtidig. Vi sier ikke bite være snill mot..., så setter vi henne unna de andre barna som det gikk ut over, og så gir jeg henne flere leker som hun kan bite på og si at du kan bite på den, og den og den... Osv. Det hjelper der og da. Hun liker godt å få noe å bite på for det er det hun gjerne vil. Jeg leste at barn mangler impulskontroll frem til de er omkring tre år. De skjønner ofte hva du vil, men klarer ikke å styre egen adferd og gjøre det du vil. Og vi har erfaring for at hvis man bare reagerer verbalt, ved bare å si nei, så virker det dårlig. Hun ser interessert på oss når vi sier nei, ler, og fortsetter å f.eks. kaste mat. Så hos oss så sier vi hva hun skal eller ikke skal gjøre (helst det første, det virker best) og så tar vi henne bort fra den hun biter, eller maten bort (tilbyr henne mat på nytt etter 3-4 sekunder) for å løse situasjonen fraskt uten å få så mye styr rundt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå