Gå til innhold

Hva gjør dere......

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gjør litt forskjellig med jenta mi på 7 uker. Hun er generelt en veldig våken baby, så det skal gjerne skje noe i våkenperiodene.

Vippestolen er hun veldig glad i. Så kikker hun rundt på litt av hvert, også et "stativ" med leker i sterke farger.

Jeg legger henne også i senga si under uroen med musikk. Der kan hun ligge lenge å se bamsene gå rundt og rundt.

"Trener" henne på magen. Begyndte kanskje litt seint - hun kan ikke ligge så lenge av gangen. Men da legger jeg meg forran henne og snakker, synger eller vifter med en rangle for å få henne til å løfte hodet og skulderparti.

Leker med henne liggende på ryggen. Beveger armer og bein i forskjellige retninger så hun skal få en fornemmelse av hvor langt hun faktisk kan bevege dem.

Samtidig synger jeg og beveger arme og bein rytmisk.

Bæreselen mens jeg støvsuger og gjør andre ting, for eksempel bevege meg rytmisk til musikk i radioen etc.

Massasje.

Går rundt i huset med henne hengende på magen, også for å få henne til å løfte hodet. Er også godt når hun har luftproblemer.

Det var litt. Sikkert glemt noe. Kommer på flere små ting å gjøre hver dag.

Gutten min ligger mye i vuggen sin. Har leker han ser på, og der kan han ligge lenge av gangen. Han liker også å ligge under babygymmen. Kjempe fasinert av alle lekene.

Ellers lar jeg han ligge i sengen sin. Har en uro der med fugler som flyr rundt og musikk. Og når jeg lager middag ligger han i vippestolen sin. Har bæresele også, men jeg liker ikke å bruke den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...