Gå til innhold

Noen som har tatt fly med baby på 6 mnd. innenlands?

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp bestillt flybiletter til Harstad for i sommer. Da er guttn vår 6 mnd. Vi skal fly på kvelden fra 21-23. Jeg trodde de hadde sånn bag som de kunne ligge i på flyet, men det har de vist ikke. Så vi må ha han på fanget. Må si jeg gruer meg litt til det. Håper det ikke ødelegger nattesøvnen hans på lengere sikt. (Har samtidig flyskrekk selv, så pappan må nok holde babyen).

Noen her som har erfaring med å fly med babyer?

Fortsetter under...

Ja, bæresele eller bæresjal er alltid nyttig å ha med. Han må sitte oppreist i fanget til pappa'n når dere tar av og lander, så om flyvertinnen er litt sur så går det ikke så lett å amme da. Knurr. Og når vi fløy så sov lille hele turen. Tror det var noe med motorduren altså. Hehe.

haha! selvfølgelig er det ikke så lett å amme dersom han sitter på fanget til pappa'n! knis, så dum jeg er. Men altså.. om du skulle hatt han på fanget da, så er det fortsatt litt vanskelig å amme for å slippe dotter dersom flyvertinnene insisterer på at han må sitte helt rett liksom.. det var det jeg mente.

Jeg ser dere flyr på kvelden. Da kan det godt hende at flyet ikke er fullt og da får du bilstolen med deg inn på flyet og eget sete til babyen hvis du vil (spør på innsjekkinga - har aldri vært noe problem for oss). Det gjorde vi da vi reiste Tromsø-Bergen i jula (da var småen 6 mnd.). Han sov i stolen sin og det fungerte veldig bra.

Ellers har du fått mange andre gode tips over synes jeg :-).

Annonse

Vi har flydd tre ganger med gutten som er 10 mnd nå. Jeg har aldri hatt noe problem med sure flyvertinner som nekter meg å amme. Men han har ikke reagert noe på landing den ene gangen jeg ikke ammet når vi landet. Han satt og tittet ut av vinduet. Bag til babyer på fly tror jeg man bare får på lengre flyturer. Jeg har hver gang hatt med noe for gutten min å titte på mens han må sitte på fanget, eks. leke/bok, seks måneder er jo gjerne da de liksom ikke gidder å sitte stille i lengre perioder heller... Bæresele eller reisetrille er også lurt!

Heia!

Vi skal også fly til Harstad i sommer (juli), fra Trondheim. Vår lille gutt er da også 6 mnd. Vi vet ennå ikke tidspunktet vi skal fly.

Jeg tenker på alt utstyret vi må ha med... Men det er iallfall bedre å fly enn å kjøre i flere timer med overnatting.

Hvor flyr dere fra da?

Mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...