Gå til innhold

da var vi passert 80..

scania!2åring og lastebilspire

Anbefalte innlegg

hehe,fikk vel mer eller mindre sjokk da legen bad meg mellomlande på vekta i går.vet ikke hva jeg veide da jeg ble gravid for jeg har ikke vært så opptatt av hva vekta viser.(men tipper vel rundt 67,nærmere 70)har liksom fokusert mer på å leve mest mulig normalt og sundt.

sjokket var likevel et faktum da nåla stoppet på 80*gulp* ;-)

har ikke lagt på meg andre steder enn på magen og er ikke sånn kjempe stor.legen beroliget med at det var en del vann pluss babyen pluss,pluss,hehe..jaja,tenkte jeg,har ikke tenkt å begynne å stresse med dette.det viktigste er at alt er bra med oss begge to.

alt så glimrende ut,litt hevelser i beina, urinveisinfeksjon nr."100" og en baby som lå på tvers:-)ingen stekkmerker og gode greier.50% sykemeldt en mnd.til.

alt er bare velstand:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4822752-da-var-vi-passert-80/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Er bare inne på gjestebesøk på 2 tri, kommer over på søndag! Jeg er ei passe lita dame , 164 høy men har passert 80 begge svangerskapene..Var nøyaktig 82.6 da jeg fødte, med begge to!! Så gikk jeg veldig fort ned med første, begge gangene var ti kilo borte da jeg kom hjem fra sykehuset! med nummer to klarte jeg å legge på meg ETTERPÅ! Så tipset mitt er, som du gjør, ikke å stresse, men følge like godt med etterpå som underveis!

Kooose seg skal man når man ruger!!

Klem!

Oi nå så jeg at du er plaget med uvi, det var jeg også med nummer to. Endte med sykehusinnleggelse og en penicillintablett om dagen ut svangerskapet etter utskrivelse. Uvi er nummer en årsak til tidlig fødsel fikk jeg vite, ta det derfor rolig, og be om 100% sykemelding dersom du trenger det...Jeg var plaget med kynnere også, så de fulgte godt med. Nummer en kom 1 mnd for tidlig også da så de hadde jo grunn til å følge litt med..

Lykke til!!

takk for svar:-)dette med uvi var jeg ikke klar over,rart at ingen har nevnt det!har hatt det 5 ganger på 6 mnd.

hmm..håper det ikke er grunn til bekymring ennå siden legen ikke har sagt no.håper også lille gutt blir der inne en stund for vi skal vente med å handle til feriepengene i juli!

Ja det var rart, kanskje de ikke ville gjøre deg urolig? De regnet nok sjansen min for stor ettersom jeg har født for tidlig før og hatt nyrestein+pga kynnerne..Flere nyrebekkenbetennelser før svangerskapet...

Men har en veldig dyktig lege syns jeg selv, men HAN nevnte det ikke. Bare henviste meg til sykehuste pga mange uvi på rad - sånn som deg. Ansvarlig nok til å forstå at hans egen kompetanse ikke strakk til, og ville at noen andre skulle se på det..Og det var der (st.olavs) de sa dette med tidlig fødsel - og de vet nå hva de snakker om skulle jeg tro..

Et annet spesielt problem jeg hadde var at mine uvi er symptomfrie, så de blir ofte sent oppdaget (ble faktisk lagt inn med nyrebekkenbetennelse den dagen jeg skulle utredes, uten at jeg viste annet enn at jeg var slapp!). Hvis du oppdager de er det jo lettere å holde kontroll!! Likevel kan du jo ta det opp med legen ved neste kontroll, og si at du har hørt noe om dette...Du går helt sikkert til termin, jeg fikk på dagen jeg hadde menstermin, på tross av alle uvi-ene!! :-) Stor og frisk gutt,vært kjempeaktiv og sterk hele veien!!! Men det er jo greit å være obs på det!

Lykke til!!!!

Annonse

tusen takk for all info!jeg merker heller ingenting nå.når jeg har uvi ellers blir jeg skikkelig dårlig,men nå blir jeg bare litt slapp,ikke vondt eller noe.kan jo bli slapp for så mye nå om dagen så jeg er ikke så obs på det.den ene uvi avløser den andre..skal høre med legen neste gang.går på en kur tabletter nå og skal ta ny urin prøve om to uker.

så fint at noen gjorde meg oppmerksom på dette:-)har liksom lurt litt på om det er så bra å ha dette hele tiden,men ikke undrsøkt noe nærmere!

Ja da er det jo akkurat som jeg! Den gode nyheten er at det hjalp med medisinering profylaxe som de kaller det når de medisinerer forebyggende, da jeg fikk en om dagen. OG jeg sluttet på dagen jeg fødte, og har (bank i bordet) ikke hatt det i ettertid! Nå er jeg straks i uke 13 med nummer tre, og ingen antydninger til reprise...Rart hvordan det kan være...

Jeg var skikkelig nervøs pga all penicillinen, men lillegutt er det så aldeles ingenting i veien med! Da jeg gikk med han var det heller ingen jeg visste om som hadde det på samme vis, du er den første jeg har hørt om..

Jeg var ikke tilbake i i arbeid etter uke 20 pga dette (tung jobb), og likevel ble jeg syk...Så ta det rolig, og husk at arbeide skal du gjøre resten av livet!! Nå er det deg og babyen først!

Ha en go helg, så får vi utveksle erfaringer hvis det skulle være noe!

Klem!

jeg spiser 2 tabletter 3 ganger daglig i 5 dager hver gang.heter selexsid.

legen sier de ikke er farlige i så små (synes det er kjempe store mengde jeg da;-) )mengder.

skal forhøre meg med han neste gang...

er 50% i jobb nå og merker at det er deilig:-)

god helg til deg også:-)

om du har msn kan vi prat der senere hvis du vil:-)

klemmen

Selexid har jeg tatt i bøtter og spann :-) Til og med intravenøst ved sykehuset..Og det gikk som sagt helt fint. Da jeg tok en tablett hver dag brukte jeg furudantin, du kan jo foreslå den for å se om du har bedre effekt av den?

Er litt dårlig på sånn msn så det har jeg ikke ordnet meg "rødme" Kanskje jeg skal be samboeren om å hjelpe meg litt der, he he...

Klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...