Gå til innhold

Noen som har erfaringer ang. fro høyt stoffskifte - Graves Disease?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har efaring med dette? Legen min ringte meg igår, og fortalte at blodprøver viste at jeg hadde fått Graves Disease. Jeg hadde det for ca 3 år siden også, og ble behandlet med Neo Mercazole dengang. Jeg har blitt henvist til Lovisenberg, og lurer fælt på hvordan de skal behandle det denne gangen og på om jeg kan fortsette å prøve å bli gravid. Har vært gjennom 5 pp og dette er kanskje grunnen til at det ikke har lykkes. Leser på nettet at man lettere kan abortere og at det kan være vanskligere å bli gravid om man har høyt stoffskifte.

Noen som vet noe?

:)

Fortsetter under...

Jeg hører ikke til her inne da, men kan jo svare deg likevel;)

Jeg har høyt stoffskifte, og så vidt jeg vet er det kun lavt stoffskifte som har innvirkning på om man blir lett gravid eller ikke, og om man lettere mister når man har blitt gravid...men jeg aner ikke altså! Men tror ikke høyt stoffskifte har noe å si (TROR). Legen min sa iallefall ikke noe om det da jeg var hos henne..(jeg går til behandlig på aker sykehus..)

Har en datter på 2 år, og da jeg ble gravid med henne satt den med engang..

Nå er jeg gravid igjen, og den satt i 10 pp..

Så jeg har opplevd at den satt raskt, og at den satt litt senere...;)

Og faktisk, når man er gravid så blir man gjerne "frisk".. Jeg slapp medisiner sist jeg var gravid, men ca 6 mnd etter fødsel fikk jeg tilbakefall...Noe som er veldig vanlig hvis man gikk på medisiner da man ble gravid.

Denne gangen jeg ble gravid gikk jeg også på medisiner, så forventer et tilbakefall denne gangen også ja..men men!

Masse lykke til, håper spiren sitter snart=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...