Gå til innhold

Pumping for en kveld borte..? Hvordan gjør dere det?

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt oss i 80-års dag i midten av juni. Den kommer til å vare til i 3 tiden på natta. Da skal mamma og pappa passe guttn vår, som da er 5 mnd. Jeg har aldri klart å pumpe meg (ikke det at jeg har prøvd så fryktelig mange ganger heller da), og lillegutt har aldri tatt flaske. Men jeg har tenkt å pumpe meg, sånn at de kan mate han da. Vi kommer sikkert til å bli borte fra 18.00-03.00. Det jeg lurer på er, hvordan gjør dere det når dere skal pumpe dere? Går det ann å pumpe seg litt flere dager på rad, for å få nok melk til den kvelden jeg er borte? Og hvordan gjøres det da med frysing osv.? Skal jeg da fryse flere poser med litt melk, for så å blande det sammen når han skal ha det?

Blir veldig glad for svar.

Fortsetter under...

Heisann!

Skal prøve å svare så godt jeg kan:O)

Først ville jeg pumpet meg og sett om han ville tatt flaske,altså øve mye:O) Gjerne at en annen en deg gir,ofte lettere da.

Og ja,du kan pumpe i flere etapper og fryse ned for så å bruke det den gangen du trenger det. I en dypfryser holder mm seg i 6 mnd.

Frys ned pose for pose som du har pumpet i med en gang.

Jeg fikk heller ikke ut så mye hver gang jeg pumpet meg så jeg samlet det og brukte de posene jeg måtte da den dagen.

Hmm....kan du ikke spørre meg mer hvis du lurer på mer,vet ikke om du fikk nok svar jeg?

Lykke til!:o)

Tusen takk for svar.

Tror jeg fikk svar på det jeg lurte på:)

Har du erfaring med å venne babyen på flaske? Jeg prøvde å gi han litt vann på flaske for 2 uker siden da han var syk. Men han forstod ingenting av det. Bare rullet den rundt i munnen med tungen. (han tar ikke smokk heller). Hva gjorde evt. du? Er det bare å prøve å prøve å gi?

Snuppa her ville ikke ta flaske før jeg kjøpte en str større i NUK sine smokker til flaska. Ville ikke ta smokk før hun fikk det merket heller.

De liker at den blir satt godt fast oppe i ganen på en måte,også kan du prøve å kile han på sugerefleksen hans mens du gir,vet du hvor den er ?

Prøve og forklare....er nesten nede på kjevebenet..

Også kan du trykke litt på smokken slik at det kommer melk ut av den i munnen hans.

Også gi han flaske når han er veldig sulten.

Men det er nok bare å øve og øve:O)

Her gav pappan første gangen.

:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...