Har tre søte små Skrevet 21. april 2006 #1 Skrevet 21. april 2006 Var på 6 mnd kontroll i går med gutten min, han ble 6 mnd for 3 dager siden... Fikk omtrent kjeft av legen siden vi ikke hadde begynt med fast føde skikkelig enda... Holder på med smaksprøver på grøt jeg... Ble litt paff jeg, fordi trodde det var best at ungene blir fullammet til de er 6 mnd. Var først inne hos hs, og fikk kjempemasse skryt for ammingen der, mens legen tydeligvis hadde en helt annen holdning. Hun har selv tre barn... Vi mistenker også at gutten min har refluks, noe som legen var helt enig i, men hun ville ikke sende henvisning til barnelege før han er blitt 1 år... Vet om flere som har blitt behandlet for refluks når de var under 1 år.... Uff, måtte bare få ut litt frustrasjon jeg.
Vektjenta Skrevet 21. april 2006 #2 Skrevet 21. april 2006 For en dust lege! Utrolig flott at du har klart å fullamme så lenge! Er kjempemisunnelig=) Måtte begynne med grøt da snuppa var fire mnd for å få henne til å sove om natten, hun lå på puppen opptil 2 timer enkelte kvelder. Vær stolt av det du har klart:)
Har tre søte små Skrevet 21. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2006 Han her er våken en til to ganger om natten, men kanskje han sover natten gjennom når han begynner å få grøt om kvelden også...
cheni Skrevet 21. april 2006 #4 Skrevet 21. april 2006 Gutten min var mye syk rundt 6 mnd, og jeg strevde for å få i han mat. På kontroll så spurte jeg hvor lenge jeg kunne fullamme, og han svarte at jeg ikke skulle bekymre meg, noen mnd på kun mm gjorde ingenting! Skulle jo trodd at legen din var litt mer oppdatert, for det var jo tydeligvis ikke noe problem hos hs.
To små!!! Skrevet 21. april 2006 #5 Skrevet 21. april 2006 Det er rart med desse "anbefalingane". Babyen skal fullammast til 6 månadar, men då er brått ikkje mm hovudnæring lenger, då er fast føde hovudnæring! Ikkje lett å få det til. Eg meiner at du skal vera stolt over at du har klart å amma så mykje så lenge!
Anonym ;) Skrevet 22. april 2006 #6 Skrevet 22. april 2006 Anbefaler deg å skifte lege. Regelen er at amming er greit så lenge ungen får i seg nok næring, og vekstkurven stiger riktig og fint. Og knøttet ditt er jo bare halvåret...... Hadde knøttet vært årsgammel og ikke fått noen prøvesmaker kunne jeg kanskje vært mer enig. Når det gjelder refluks, så er rådet igjen skift lege, og få råd av en annen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå