Gå til innhold

hjelpepleiere, vernepleiere, sykepleiere osv.........??

minsin- j27.08.06, j10.04.10

Anbefalte innlegg

hei dere...

jeg er vernepleier som jobber 65% innenfor hjemmesykepleien. vi har ute område i kommunen og 3 paviljonger for eldre. syntes dette er så utrolig tungt. vi byttes på hvor vi skal være men alle plasser er det brukere som trenger mye stell og tilrettelegging.....

er jeg veldig sytete hvis jeg går til legen å sier jeg vil bli sykemeldt på grunn av dette? verker i føttene, ryggen og får noen kynnere når det blir mye å gjøre....dessuten er jeg veldig engstelig at jeg skal få slag eller lignende i magen...

vil så gjerne høre hvordan dere har det i lignende jobb situasjon og hvordan dere føler på det??

på forhånd takk:)

Fortsetter under...

Jeg jobber også i hjemmesykepleien. Har vært aktiv sykmeldt i en mnd allerede(siden uke19), kommer til å fortsette med det. Blir veldig fort svimmel og får en del kynnere når jeg stresser eller bøyer å tøyer for mye.

Hvor langt er du kommet?

Tror ikke det skal være noe problem med sykmelding,evt aktiv!

Du må tenke på hva som er best for deg å barnet, ingen vits i å slite seg ut.

hei

er begynt på min 24 uke.... liker ikke å gå til legen å syte, er så redd han ikke skal tro at jeg lyger bare fordi jeg er lat å vil være hjemme.... er jo ikke sånn, liker jobben min kjempe godt. men jeg får se. kanskje ringe til ham i morgen. neste uke skal jeg jobbe 6 av 7 dager i følge turnus så det blir tungt tror jeg.....håper han velger å sykemelde meg:/

syns ikke det er å syte i det hele tatt. Viktig at du tar vare på deg selv og den lille i magen. Har jobbet i hjemmesykepleien selv og vet av erfaring at det er slitsomt til tider. Hadde ikke orket det nå når jeg er gravid tror jeg. Gå til legen og fortell hvordan du opplever det, du trenger jo ikke bli 100% sykemeldt. Lykke til i hvert fall. Håper det ordner seg for deg.

Annonse

For det første har du krav på tilretteleging av arbeidsplassen din når du er gravid. Dette er det bare å ta opp med sonelederen din. Jeg jobber selv i en nattstilling på sykehuset. Er i uke 30 og har vert 100% sykmeldt i 4 uker nå. Ble for tungt å gå oppe og løfte å styre hele natten. Pga bekken og ryggsmerter. Så snakk med legen din og evt sonelederen, så ordner det seg helt sikkert. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...