Gå til innhold

Grøt! hun hater det... hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

I dag er andre dagen jeg prøver å gi henne fast føde i form av grøt (5 1/2 mnd gammel). Og hun virkelig HATER det. spytter det ut, og sist nå så gulpet hun når hun ikke fikk alt ut av munnen.. (hun gulper aldri ellers)

prøvde økologisk grøt kjøpt på helsekost. noen andre grøter som kanskje er mer populære..?

Fortsetter under...

Prøv ulike grøter! Ha den gjerne litt tynn i starten og øk konsistensen gradvis etterhvert som hun venner seg til det. Gi bare noen få skjeer til å begynne med!

Min nummer 2 ville ikke spise grøt med mindre jeg moset litt moden banan og blandet i grøten...

Det er jo bare andre dagen! Gi henne litt tid, det er jo noe helt merkelig hun får i munnen. Det er tykt og smaker ikke i nærheten av mm/mme. Prøv å lag grøten tynnere enn det som står på pakka og øk tykkelsen gradvis. Sønnen min har spist grøt i 2 1/2 mnd nå og har akkuratt vent seg til å ha grøten normal tykk. Han brakk seg lenge hvis grøten var for tykk. Han har hele tiden fått Nestle men han likte ikke mais grøten/ 4 mnd grøten. Havre å Hvete er populært her. Hvis hun er gluten intolerant merker du det nesten umidelbart og må da bare la være å gi henne noe før du har snakket m lege. Tror det skal hjelpe med tynnere konsistent. Prøv å lag den som tykk hvis saus! Lykke til.

Kanskje hun rett og slett ikke er moden for fast føde? Vent noen dager og prøv igjen.

Du behøver heller ikke å begynne med grøt, du kan f.eks. gi litt most potet eller fruktmos som en introduksjon til fast føde.

Annonse

Jenta mi spytta ut i 2 uker hun. Hver eneste dag. Plutselig en dag ville hun ha. da var jeg glad for at jeg ikke hadde prøvd med hundre andre forskjellige grøter med andre smaker.

Min jente trengte bare å vende seg til den smaken å så spiste hun den.

Men du kan jo prøve å putte litt fruktpure oppi da, det lager jo litt bedre smak :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...