Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min er nå 8 1/2 mnd, og har prøvd noen ganger å ha de på når vi kjører bil. Men føttene er jo så runde enda at det er vanskelig å få de på og kanskje ikke noe gode for han heller. Noen??

Et annet problem. Jeg skal jobbe i 1 mnd fra 1. juni, men jeg bare ammer nesten enda da han ikke vil ha annen mat. Noen som vet noe om ammefri evt hvor mye man har rett på?

Fortsetter under...

Sko:

Fysioterapeuten sa at man skal begynne med sko når barna går mer enn de krabber. Finnes unntak hvor man skal begynne tidligere hvis foten har en eller annen feilstilling e.l.

Ifølge arbeidsmiljøloven har du krav på ammefri (uten lønn). Enkelte arbeidsplasser har egne avtaler som sikrer deg lønn også under ammefri. Du må sjekke med din arbeidsgiver om du har krav på lønn.

Her er sitat fra arbeidsmiljøloven om ammefri

§ 12-8. Ammefri

Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger. Fritiden kan for eksempel tas ut i minst en halv time to ganger daglig eller som redusert arbeidstid med inntil én time hver dag.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...