Gå til innhold

September: Orkdal sykehus II


TuppenogLillemor

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Takk for i går, det var kjempekoselig å møte dere!

 

Litt travelt på jobb i dag, så ville bare innom å ønske dere alle en riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker for i går ja.... Fant fort ut at når du ikke er vant til å drikke kaffe, så reagerer koppen litt ekstra på det. tror ikke jeg sovnet før klokken var godt over 1. Var innom Edit i dag, diskuterte jobb og arbeidsoppgaver i forhold til bekkenet. Det var en fysioterapaut der akkurat da og jeg fikk med meg en sittepute jeg skal bruke på arbeid. Der du kontimuerlig skifter litt sitte stillig. Så ble jeg meldt på vanntrim. Meget innteresant om hvordan det vil fungere. Så fikk jeg høre hjertelyden det var bra godt! Edit tror jeg er den snilleste damen jeg har møtt.

 

Dere må ha en riktig god helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Takk for koselig kveld i går, artig å treff dokker:-)

 

Koffeinet va merkbart ja, va litt hyperaktiv når e kom heim..;-)

Ha ei fin helg og kos dokker!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere

 

Må få takke for i går jeg og. Syntes det var kjempe hyggelig jeg og, følte absolutt at vi hadde en god del til felles, og ikke bare babyene ;)

 

Msn adressen min er: [email protected]

 

Dersom noen har lyst til å legge til den på sin msn. Så er det bare å ta kontakt dersom noen har lyst til å finne på noe;)

 

Så får dere ha ei riktig fin helg, det er jo spådd bra fint vær så det blir vel bra.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Hadde glemt et møte i Vel-foreninga jeg måtte ivei på så jeg kom meg ikke ivei!!

Godt å se at dere fremdeles er her på Barnimagen, da! Jeg har allerede begynt å glede meg til neste møte, for det blir vel et til????:-)

 

Til Marsha! Jeg er rett og slett STRESSA for magen. Poff også la jeg på meg 1,5 kg på null time over påske og nå synes jeg selv at jeg ser hypergravid ut! Huff. Håper jeg ikke legger på meg mer enn de to forrige svangerskapene, men jeg er godt i gang for å sette rekord... Ikke noe å gjøre med, for viljestyrke har jeg ikke, så det får vel bli som det blir da.... :-) Satser på at ammingen gjør kål på kiloene denne gangen også... Jeg skal på ultralyd mandag over helga, er spent! Det skal bli artig å SE!

 

Hodepine i dag jeg! Lurer forresten på om Farris ikke er så bra å drikke, mulig det er for mange salter i det så det binder vannet i kroppen. Synes det er så godt sjø, men skal prøve å begrense det litt framover. Andre med erfaringer med Farris?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL på torsdag, og det var bare EN bebis der. En veldig livat krabat, faktisk. Full action hele tiden. Jordmora lurte på om vi ville vite kjønnet, men rakker`n derinne hadde tenkt å holde dette hemmelig for oss. Navlesnoren lå midt mellom beina hele tida.

Så vi får bare vente å se. Alt var ihvertfall bra ellers:)

Drikker ikke mye farris jeg, men det går desto mer av Pepsi Max. Ikke akkorat anbefalt, det, heller, men godt å ha noe å kose seg med, som ikke legger seg på sibeina. (Mye annet som gjør det..)

Go`helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pepsi max er min favoritt også, men "erstattet" eller begrenset det med farris pga koffeinen! :-) Nå tror jeg altså derimot at farris er for salt! :-) Håper noen av de 5 kg som har kommet på er vann som har bundet seg i kroppen! ;-) Men det er nok ikke det, for forlovelsesringen sklir lett på og av fremdeles! Det er vel i grunnen bra, for vann i kroppen er sikkert ikke noe særlig med tanke både på velvære og sjansen for svangerskapsforgiftning!

Vi har vært sm et vennepar på Åstnebben på Geitastrand i dag, noen som vet hvor det er? Retning Lensvika, men kun 10-15 min å kjøre. Fint for ungene å plukke saker og ting i fjæra, selv om det var litt vind, og 5-åringen selvfølgelig måtte på do etter ei stund, og hun skulle ikke tisse... Heldigvis greide hun å holde seg ei stund så turen ikke ble nevnbart amputert, men det er jo en fordel med Grønnlandsskjæret, at de har do der! Nå har vi kommet oss inn igjen, jeg skal etterhvert dra jentene med meg på oti for å få fotobutikken til å se på et kamera som har slått seg vrang, de har jo sånn mørkerom... Tror det blir investert i speilrefleks digitalt kamera innen rimelig tid...eller bare digitalt, det er sambo som mener speilrefleks er nødvendig i tillegg! :-) Det blir atskillig dyrere da! Han drømmer jo om "flat-tv" på 40 tommer til fotball-VM også han, da...! Selv om vi har tv! ;-) Menn, vettu! Akkurat nå har han trukket seg tilbake og leker med data'en sin! :-) Godt for han å slappe av litt!

Jepp. Eldste datter vil ha oppmerksomheten min! Begge jentene har forresten tatt hull i ørene i dag, det gikk bra, men det var vondt,ja! :-)

I kveld har jeg lovet bort banansplitt til Junior Melodi Grand Prix! Barnehelgene er annerledes enn voksenhelgene, har jo en fot i hver leir jeg, foreløbig! :-) God helg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei

 

Og vel overstått helg. Håper dere alle har kost dere i fin været!

 

Når det er snakk om Farris. Så har jeg lite peiling på hvor sunt det er, men jeg har i meg store mengder for å si det sånn. Har ikke hovnet opp noe jeg. Farris må jo likevel være bedre å ha i seg enn mye annet. Sånn tenker jeg i hvertfall og jeg er bare så lei av å drikke rent vann, og tørst er jeg jo hele tiden. Så da får det bli den minste av flere onder sånn som jeg ser det.

 

Ellers så blir det vel flere treff ja. Vi hadde det jo veldig koselig vi og masse og snakke om. Så det kommer vel en ny møtedato snart igjen kanskje? Spørs hvor travelt opptatt folk er ;)

 

Heldig! Håper det gikk bra på ul da. Alltid gøy å se babyen sin.

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

I dag ska vi på ul igjæn. Håpe at ailt e bra, å at vi får vætta kålles kjønn d e :)

 

Ha en riktig fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....ultralyd gikk kjempefint, og de tror at det er ei jente.... :-)

 

Vi fikk også en time til for å få tatt ekstra bilder. Hodet ble ikke med på noen av de vi tok denne gangen! :-)

 

Lykke til i dag Kreps 79!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jenta Heldig :) Er det jenter du har fra før også?

Har på følelsen at det blir en gutt til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Da er jeg spent på om det blir gutt på dere Kreps 79. Jeg var selv overbevist om at vi ventet gutt, og fikk jo rett i det. Så nå går jeg bare og skryter av mors instinktet, interessant å se om det er noe i disse følelsene ;)

 

Lykke til da og hold oss oppdatert.

 

Heldig! Grattis med enda ei jente. Det må nå bli populært hos de du har fra før????? Selv om han som vi har gjerne ville ha jente istedet for gutt....... Han hadde jo en lillebror hos mora si!!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Da har vi vårre på ul, alt bare bra. Kjæmpeaktiv unge, har d ætter mæ trur æ:) Fekk ny termin 25.09.

Har itj nå morsinstikt æ nei, for d va ei lita jente å itj en gutt som æ hele tia har trudd. Men, men koselig d da, så no må vi finn et jentenavn... :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med jentene deres, folkens. Min lille rakker ville holde det hemmelig for oss. Sååå spent!

Nå er det tid for frustrerte fruer, begynner vel å snufse av det, også. Mye som er trist for tida, gitt. Lettrørt:)

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Gratulere Kreps79 og Heldig med jentene deres:-)

Må foreløpig vente i spenning du og jeg, Marsha, men en ekstra UL kan bli aktuelt etterhvert. Er jo så innmari nysgjerrig;-)

 

Hadde vært skøy med et treff igjen jenter:-)

Ka med torsdag 4. mai?

 

Ha ein fin dag!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk :)

 

Vårre arti m et treff igjæn ja, men kain itj på torsda`n :( Onsda`n?

 

Hjelp med jentenavn!!! Ka syns dåkk om navnan hær?

 

Eva

Mona

Ingrid

Kristin

Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei

 

Gratulerer med jentene deres begge to. Da satser jeg på at det er et par gutter som gjemmer seg i magene til dere som ikke vet enda, bare for å even the score ;) Ikke for det, guttungen min har sikkert ikke noe i mot å være den eneste hanen i kurven ;)

 

Synes Ingrid eller Kristin er finest av de navnene du listet opp Kreps79. Jeg sliter bare ikke mindre når det gjelder guttenavn og klamrer meg fortsatt til at det er 4 mnd igjen enda. Jeg klarer ikke å komme opp med alternativ en gang jeg.

 

Stiller gjerne onsdag 3 mai jeg dersom det passer best for dere andre. Kanskje vi skal møtes på en annen plass enn Hjørnet i og med at de stenger kl 2100?

 

Må jo bare få skryte av meg selv da. Fikk ikke sove jeg sjø, så nå er klokka 0830 og huset er vasket, katta er børstet og guttungen sto nettopp opp. Føler meg som en veldig effektiv og flink husmor i dag ;) Ta det med ro, det skjer ikke ofte og varer ikke lenge.....

 

Ha en fin dag da damer.

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villemo: Så flenk du e:) Skoilla gjærne ha hatt my energi når æ har kåmme heim fra arb. om dagan æ å, men neida....

 

Einn om vi møtes på bankstua da? Eiller nånn ainna forslag? Æ e m på d mæste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Nå må jeg bare få understreke at husvaske energien nok var en engangs foreteelse og jeg hadde nok ikke hatt mye energi til å gjøre det hadde jeg ikke vært sykemeldt...... Men var veldig gøy å sende skryte melding til sambo som var psykisk innstil på å ta husvasken da han kom hjem fra jobb ;)

 

Bankstua høres jo helt ypperlig ut. Så i Søra i dag at de har mistet skjenkebevillgningen i 8 dager, men vi lever vel over likevel vi ;)

 

Ser forøvrig og at føden på Orkanger ikke er så fredet som jeg hadde inntrykk av. Festlig for meg med termin i månedsskifte august/september, må vel på to omvisninger vi da. En i byen og en her, blir det august gutt så blir det byen og blir det september gutt så blir det her. Festlig opplegg! Tror forøvrig ikke at de kommer til å gjøre om til fødestue i sommer, aldri i verden om de får gjennomslag for det 5 uker før.

 

Skal vi si Bankstua da, onsdag 3 mai. Kl 1900? 1930?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

 

D E LANGHÆLG SJØ!!! HÆÆÆLI :)

Ska bli godt m litt fri igjæn, kjennes ut som d e år å dag sia d va påsk.

 

Nættopp stått opp, å lure på om æ ska byinn å vask å rydd litt, men arbeidsløsta e itj helt på topp nei.....

 

Dessuten har gubben vårre på nattarbeid i natt, så kain itj gjør nå som vække hain, må næsten få lov t å såvvå ut.

 

Ha ei kjæmpefin hælg å kos dåkk my, trur d e meldt finvær i hele hælga :)

 

Bankstua onsdag kl 19... Høres fint ut ja.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....sted og tid passer fint for meg også! Spennende om jeg kjenner eller vet av noen av dere fra før! :-)

I dag har jeg (dessverre) levd på is! Sandwich til lunsj, tress hos venner, og deretter sundae på Narvesen (nyoppdaget delikatesse for oss)! Dette førte til et saltbehov og cheese doodles, som igjen ga meg lyst på noe søtt, nemlig marsipan! Huff. Prøvde å rense det ned med to skiver loff (eneste brødet vi hadde) og ei eple, men gurp. Samvittigheten er ikke bra! Jeg har lagt på meg 5 kilo jeg. Hmpf. Det er ok å legge på seg, men ikke at det skyter fart for tidlig! Sukk og sukk! Sambo skal på bowlingen og se fotball i kveld, og jeg blir heime alene med masse godteri i skapet, tror jeg må rømme huset! :-)

I helga har jentene mine vært hos faren sin, men i morgen kommer de heim igjen! Gleder meg! :-) Mulig det blir en tur til byen, rusle litt ved elva, ta en tur i Ila-parken, spise på McDonalds (i går var det dessverre Samgrillen på Domus, men så er jeg jo et lite matvrak!)! Man MÅ jo ikke i skogen for å være på tur! :-) Men vi får se, trampolina må rettes opp også, den har blitt så skeiv! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at flere har matlyst. Mat er sååå godt for tia her, også. Og med et kranglete bekken er det værre å få trimma fettet. Men har fra før erfart at det går an å trimme det vekk- senere:)

Ellers håper jeg virkelig at fødeavd i orkdal består som den er idag. Fatter ikke at det kan være aktuelt engang, å legge den ned/omgjøre den til fødestue. Til deg som går til behandling hos fysio; (husker ikke helt hvem). Har du fått noen tips om øvelser som du vil dele med flere?Kjenner det blir verre og verre med mitt bekken.

 

Go fridag imorgen, da damer!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Onsdag 3/5 passe også for meg:-)

 

Bekkenet er til tider vanskelig å ha med å gjøre hos meg også, men på jobben går det foreløpig greit. Satser på at det ikke blir verre enn det er nå, så håper jeg at det blir fortgang på vanntrimmen etter hvert også;-)

 

Håper dere hadde ei fin helg, så snakkes vi :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

og vel overstått lang fri helg. Ikke at det har utgjort så stor forskjell for min del da. Går nå her hjemme og tråkker likvel jeg da, men det er klart at med lang fri så får jeg jo hyggelig selskap av sambo.

 

Øvelser til bekkenet ja, har mange forholdsregler og greier jeg. Dette er noe av det jeg har fått beskjed om.

 

- Ligg med pute mellom bena slik at bekkenet blir stabilt, type når du ligger på sofaen og om natten

- Ikke la beina krysse " midtlinja" , så slutt å sitte med beina i kors

- Aldri overanstreng deg, masse små bekker blir en stor Å osv.

- Gjør knipeøvelser flere ganger for dagen, man skal klare 10 holdinger a 10 sekunder hver

- Når du setter deg inn i bilen skal du sette deg med rompa først, så svinge deg rundt med begge beina samlet for å havne i kjørestilling. IKKE gå sidelengs inn i bilen sånn som vi alle gjør ;)

- Når du skal bøye deg fremover og lignende så sett den ene foten foran den andre

- Driver og en del treningsøvelser med stor ball slik at jeg skal få trent opp muskler rundt bekkenet og

- Varmeflaske er en helt fantastisk ting på ryggen når det gjør vondt

 

Det var noen tips i hverfall, en god del ting som egentlig burde være en selvfølge, men som jeg aldri egentlig har tenkt over vel.

 

Da sees vi i morgen da i Bankstua kl 1900. Det blir hyggelig.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...