Gå til innhold

Hei dere trivelige damer på "Bli gravid"

Anbefalte innlegg

Da er vi inne i vår første pp etter sa i januar. Får håpe det ikke tar så alt for lang tid. Det er mange koselige damer her på "bli gravid", men det hadde vært utrolig godt å kunne bevege seg over til "første trisemester" innen rimelig tid...

Jeg er 29 år, og gift med en herlig mann på 31 år. Vi har en gutt på 3 år, som så gjerne vil ha en lillesøster eller lillebror.

Jeg vet det er flere som meg her, men hvem er dere? Det hadde vært koselig å blitt kjent med noen i samme situasjon:-)

Fortsetter under...

Hei envi

Jeg er i samme situasjon som deg, nesten.

Hadde en SA i februar og har vært prøvere på nytt denne måneden her, så nå er vi inne i 20 pp hvis IKM melder seg. Men den har ikke kommet enda, skulle hatt den i går.

Jeg er 35 år og gift med en på 28. Vi har en sønn sammen på 3 år og skulle så gjerne hatt en lillebror eller søster til han :-)

Men det skulle vise seg å ikke bli så lett. Sønnen vår satt etter 1 pp.

Vi er oppvokst i Oslo begge to, men flyttet til Ringerike for to å siden...trives godt på lændet alle sammen, spesielt junior.

Hvor lenge prøvde dere før SA'n? Og hvor i landet bor du?

Får håpe at vi begge flyttet inn på 1. timester snart :-)

Lykke til...

Hei

Jeg hadde også en SA i januar var da 11 uker på vei og er nå inne i min 2 pp. Har en datter på 8 mnd og jeg håper på to tette. Jeg er 36 år og sambo 46. Er ny her inne som aktiv bruker men er inne og leser med jevne mellomrom.

Jeg er 32 år og samboer er 33 år, har 1 sønn på 2 år og 5 mnd. Er her inne etter ma i mars, venter på mens etter ma'n slik at vi kan prøve for fult. Men har en følelse på at jeg allerede er gravid igjen, ikke helt etter planen men men. Ble jo rådet å vente 1 mens før vi prøvde igjen av en gynekolog og en annen så sett i gang.

hei!

jeg og min samboer er i samme situasjon som dere, men bare at vi ikke har barn.

Ble endelig gravid, men sa for ca to uker siden og nå vil vi prøve igjen så fort som mulig. Bare disse blødningene stopper snart..

Ellers så er jeg 25 år og min samboer er 27.

Er ellers veldig fersk her inne på sidene, men liker å se hva damene her inne med erfaringer råder andre til osv.

Lykke til!

Annonse

Jeg er 30 år, og gift med min egen herlige mann på 28 år. Vi har en gutt på 8 mnd fra tidligere og siden vi ønsker to tette prøver vi nå å få nr 2. Hadde en sa for ca tre uker siden og prøver nå igjen, så er på 4 pp. Hadde eggløsning i går, tror jeg (temping og el-tester), så nå blir det spennende igjen om 14 dager for å se om det var full klaff...

Lykke til!!

Hei hei.

Jeg bor på Helgeland i Nordland. Er født og oppvokst her.

Vi hadde bare prøvd 4-5 pp før den satt. Men jeg har ikke brukt prevensjon, annet enn å målt temperatur, siden november-04.

Lillegutt vet jeg rett og slett ikke hvor lang tid det tok. Jeg gikk på p-sprøyte før vi bestemte oss for å prøve. Jeg hadde mensen tre ganger og så var jeg gravid. (Jeg mistet mensen mens jeg tok sprøyten.)

Ja, veldig spennende;-)

Jeg har ikke vært inne så mye i det siste. Var en del inne rett etter at jeg mistet, men fant ut at jeg måtte trekke meg tilbake fordi jeg ikke tenkte på noe annet...

Regner med jeg blir ofte å se nå, men forhåpentligvis ganske snart på 1.trimester...

Det er så trist å miste... Jeg var bare kommet til 6. uke, så tidlig for meg da.

Da jeg mistet, fikk jeg beskjed av min lege at det var forskjellig hva rådene var med tanke på å vente eller ikke. Hun er en meget flink lege, med mange års erfaring. Men som hun sa; Det var ikke noe som tilsa at vi måtte vente, men med tanke på å være sikker på at alt var kommet ut og å ha en sikker dato for siste mens, så var det greit å vente en periode. Vi valgte å vente tre...

Jeg har også vært mye inne og lest hva andre skriver og spurt etter gode råd. Det var godt å prate med noen som også hadde mistet og visste hva det var. Jeg har ikke orket å snakke med noen her hjemme om det. Blir så mye mas av det...

Jeg tror jeg hadde blødninger i 2 uker etter at jeg mistet, med et opphold på tre dager innimellom.

Hadde dere prøvd lenge før dere ble gravide sist?

Får håpe det klaffer snart igjen. Krysser fingrene for oss begge +

Jeg temper også. Jeg brukte det som prevensjon tidligere, men nå som planlegger. Ganske utrolig hvilken mekanisme kroppen egentlig er. Da jeg mistet, fant jeg det ut på målingene at jeg var gravid. Utrolig å se på også hvordan temperaturen følger syklusen. Og så er det likt hver periode også. Jeg har tempet siden nov-04, og alle syklusene er tilnærmet like.

Du var kommet ganske langt før du mistet da. Huff så trist... Jeg var bare 6 uker. Jeg blir nok mer aktiv jeg også nå, etter som jeg er prøver igjen. Jeg måtte ha et opphold etter at jeg mistet, for å komme litt bort fra tanken...

Annonse

Hei!vi her inne i vær 8pp så nå er vi temelig lei.Håper at det klaffer snart,har fått pergotime av legen som vi har prøvd denne mnd...spendt på ikm som nå er den 29april.Håper og komme over til første trisemester ganske snart jeg også.

Selv er jeg 24år snart..fyller den (28pril,kanskje jeg før meg en burstdagsgave),men samboer er 25 år og vi har ingen barn fra før.Kommer begge fra nord-trønderlag,han er adoptert fra colombia da....men trønder for det..hehe

Håper at det kalffer snart for deg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...