Gå til innhold

Nattavvenning ...(igjen...)

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tok det før babyen sov natta gjennom? Vi har tenkt litt på å ta avvenning snart (gullet er 7,5 mnd), men trenger vi mer enn en helg eller er det værste gjort på 3 netter?

Hvordan gjorde dere det? Ga vann, lot gråte-gikk inn etter 10min osv., satt ved sengen og trøstet eller løftet opp.....??

Noen som vil dele erfaringene sine?

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4820136-nattavvenning-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er det jeg tenker også. Det er sikkert helt pyton når det står på, men så deilig etterpå. -Og jeg tror desverre ikke vi kommer utenom, for han kommer ikke til å slutte av seg selv slik jeg har prøvd å innbille meg selv en stund. Så det er vel bare å hive seg ut i det og få det overstått.

Takk for svar.

:-)

Hei.

Jenta vår har sovet igjennom 6 dager nå :-)

Det eneste vi gjorde var at kutte ned på dag søvnen,før sov hun to gang 3 timer,nå er det 3 gang 1 time.Det var det eneste,vi hadde vært i bursdag,da sov hun ikke meget den dagen,sov da hele natt,hvor hun vanligtvis pleier at få pupp 2 gang,forandra da på soverutinan dagen etterpå med mindre søvn,hun har sovet hele natta sida det :-)

Vi hadde avvenning i påsken. Jeg gikk inn og tok henne opp/ trøstet/ ga vann og holdt henne til hun hadde roet seg, så la jeg henne ned i senga igjen. Av og til måtte jeg ta henne opp igjen. Hadde ikke hjerte til å la henne ligge å skrike. Men det gikk mye bedre enn forventet. 1 natt tok det rundt 40-50 min å roe henne de 2 gangene hun våknet mellom 21 og 06.(Det var fra hun våknet til hun sov.. Hun skrek ikke så lenge altså). Andre natten sov hun rundt. En liten oppvåkning 3. natt (5 min) og sov rundt 4. natt... Så nå sover hun fra ca 1930/20 til rundt 6 (0530 i dag da:-))

Så hos oss var det verste gjordt på første natten.. og det var når jeg (som lukter melk) tok avvenningen og ikke pappaen.

Lykke til !

Annonse

anonym..

.. når barn er over 6 mnd, vokser tilstrekkelig, får fast gøde osv er det ingen grunn for å fortsette med nattmat, barnet har med andre ord ikke behov for denne næringen, det blir sett på mer som kos.. jeg tenker det er derfor HI vil avvenne.. :)

Hei, jeg har en liten prins på 4,5 mnd. Han har spist grøt en mnd nå. Så nå får han to grøtmåltid etterfulgt av melk, og et middagsmåltid med melk.han får dessert i tillegg. han spiser som regel det siste grøtmåltide mellom kl. 18.30 - 19.30.er i seng senest 20.15 Enda våkner han etter 3-4 timer og skal ha en flaske. Sover nesten når han drikker, etter det så går det tre timer så vil han ha mer, han får da, men neste gang han våkner så legger jeg han i min seng og da sover han, kanskje litt urolig, men ikke noe gråting. Hva kan jeg gjøre for å venne han av all den melkedrikkingen? Er det for tidlig? Han vokser godt. Jeg ammet bare noen uker, så fikk han mme. Syntes han drakk så mye melk, derfor begynte jeg med grøt til han når han var litt over 3 mnd. Men jeg synes nesten han drikker om ikke riktig så mye, men fortsatt mye melk da.

Noen som har et tips å kom med?

Vi avvennet også i påsken. Han var da 8 måneder og var vant til pupp kanskje 4-5 ganger fra han la seg kl 20 til han våknet kl 08. Grudde meg, han er en utholdende fyr og var altså vant til mye service på natta. Vi hadde bestemt oss for å ikke ta ham opp og ikke tilby vann i skrekk for å innføre nye uvaner. Den første natta våknet han flere ganger, men var bare våken lenge (1,5 time) én gang. Da skrek han en del, men ikke hele tiden. Det var pappa som tok de fire første nettene og han gikk inn med ca 5 minutter mellomrom. Andre natt sov han ganske lenge før han våknet første gang, i hvert fall til ham å være. Våknet mange ganger etter ca 04, men roet seg med smokken. Vi hadde satt grense for hva som er morgen ved kl 06. Vi var nede i en oppvåkning og ikke noe skriking i noen netter og så ble han syk... Har ikke fått mat på natta, men våknet flere ganger i en ukes tid. Nå er han tilbake til en oppvåkning, har sovet natta igjennom en natt. Jeg synes det har gått mye lettere enn forventet og det er deilig å vite at jeg maks må gi ham smokken en gang i løpet av natta. Prisen å betale er at det er morgen kl 06...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...