Gå til innhold

Er det bare jeg som er prippen eller er de frekke?

Anbefalte innlegg

Jeg angrer på at enkelte venniner fikk vite at vi er prøvere. Hadde egentlig tenkt at kun de tre nærmeste skulle vite det. Men rett før vi begynte prøvingen så var det to "gamle venniner" som spurte om jeg og min mann hadde snakket om når vi ville ha barn, og da sa jeg jo det at vi skulle begynne å prøve. Vi har ikke prøvd så lenge, bare 3pp. Men nå vill jeg nesten unngå å snakke med disse to. For de få gangene jeg har snakket med de disse tre mnd så har de sagt ting som "er du ikke gravid enda?" og i går snakket jeg med hun ene og da sier hun " Jo, du er gravid nå, er du ikke?" hun sa det slik helt ordrett. Vet de rett og slett ikke at det å bli gravid ikke er gjort på en mnd, sier de slikt for å være slem, eller er det bare jeg som er prippen? Syns hvertfall slike kommentarer er veldig ubehagelig.

Fortsetter under...

Hev deg over de kommentarene.Veninnene dine har vel aldri gått inn for å bli gravid,eller er de en av de få heldige som får det til med en gang?

Jeg har og mange kommentarer om når kommer nestemann(har en som snart blir 5)men det er ikke så enkelt når sambo er veldig masse borte med jobben,og jeg blir sur når de legger ut at guttungen må få søsken,enebarn blir ufordragelige o.s.v.Er de for frekke ang dette så bare seier jeg at jeg må jo få sex for å bli gravid og da blir de flaue og så slipper jeg spm fra dem igjen.

Mange prater før de tenker over det,så hev deg over,for dere er jo tidlig i prøvefasen,så bare kos dere og så ordner det seg nok snart.

Lykke til videre med prøvingen :-)

Det er sikkert mange som tror at det å bli gravid er gjort på et blunk, man hører jo om folk som er "uheldige" etter et par glemte piller, eller en natt på byen. For min del er det først nå, etter å ha lest masse på nettet, at jeg har skjønt at det er helt vanlig at dette tar tid for mange. Kanskje venninnene dine også er uvitende om dette, slik som jeg selv var før jeg begynte å sette meg inn i det?

Vil i hver fall ikke tro at de spør for å være slemme, de er vel heller ivrige fordi de synes det er koselig at dere planlegger barn. Men jeg skjønner at det kan være slitsomt for deg, det er jo deg det er verst for at det tar tid. Kanskje du skulle prøve å si til dem at det er vanig at det tar tid, og at du blir sliten av "mas" fra alle som vet om prøvingen? Det kan jo hende de rett og slett ikke har tenkt på det på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...