Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.Sniker meg inn på slitere etter MA for over et år siden. Har vært hos fastelgen, og lagt fram at vi fremdeles ikke er blitt gravide, tok en gyn.undesøkelse, og fått henvisning til gynekolog om ca to-tre mnd..

Har relativt korte sykluser (oftest ca 25-26 dager). Har også tatt en del el tester, og slått positivt ut på disse i flere perioder.Så np er det bare å vente på time...Men hva med mannen? bør han også komme i gang med prosessen? Hvordan? Fastlege? Privat?Evt bli med på min gyn.undersøkelse? (fastlegen min kjenner jeg lite, og han er ikke akkurat ung..var vanskelig å spørre ham om ting. hadde knapt hørt om el test..)

På forhånd tusen takk for innspill!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4818853-hvordan-angriper-man-saken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen din kan ta seg en tur til sin fastlege og ta en rekke blodprøver. Hormoner og liknende. Så bør han også få en henvisning til en fertilitetsklinikk slik at han kan få tatt en sædprøve. Fordelen med å gjøre dette nå er at da kan dere ta med dere disse svarene når du skal til gyn og dermed får dere kortet ned prosessen en god del. Da slipper dere at gyn sier at man må vente på dette før du evt kan begynne på f.eks pergo....

Ikke la fastlegen argumentere med at det ikke er vits i å undersøke mannen siden du har hatt en MA og at han derfor har gode svømmere...

Det behøver ikke være tilfellet. Det kan være noe hos ham som gjør at dere ikke blir gravide på samme måte som at det kan ligge hos deg.

Husk også at det behøver ikke være noe i veien med noen av dere da det rett og slett kan være at det ikke har klaffet

Klem!

Jeg fikk henvisning til gynekolog hos fastlegen min. Da jeg var hos gynekologen ordnet han henvisning til sædprøve for samboeren min. Det tok vel ca 2 uker fra jeg var hos gynekologen til samboeren min hadde levert sin prøve. Så tok det vel rundt 2-3 uker til resultatet av den kom. Det viste seg at han hadde bra, men få svømmere og fikk beskjed om å levere ny prøve etter 3mnd.

Han fikk aldri levert prøve nr 2 for da var jeg nemlig blitt gravid!

Spiren sitter fortsatt og jeg er nå i uke 16..

Vi hadde prøvd noen år å bli gravid. Jeg ble gravid etter rundt 1,5 års prøving men mistet. Prøvde i nye 1,5 år og mistet på nytt. Etter jeg mistet for andre gang gikk jeg til fastlegen min og ba om henvisning videre foe en sjekk.

Lykke til med prøvingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...