Gå til innhold

Herregud, kan melken forsvinne over natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har jeg vært på farten hele dagen og har ammet nesten i stress. Nurket tømmer ikke brystene helt heller (føles det ut som) for hun har masse andre ting å gjøre på liksom :( I kveld når jeg endelig fikk slappe av og skulle gi mat så kom det jo ingenting!!! Eller bare føles det slik? Blir spennende å se når hun våkner i natt da. Hun er 4 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Du kan slappe helt av, melken forsvinner ikke over natten. Det var nok fordi du var stresset at det føltes som det ikke kom noe, for utdrivningen av melken blir faktisk påvirket av stress. Bare prøv å ta det med ro, så er nok melken der.

Skrevet

Tror ikke melken kan forsvinne så fort. Men skjønner godt at du tenker på det for jeg hadde en liknende opplevelse for noen uker siden. Jeg hadde en dag hvor jeg stresset rundt hele dagen, og hverken spiste eller drakk nok. På kvelden hadde jeg svært lite melk igjen (sønnen min var da ca 2,5 mnd) så jeg fikk lettere panikk og trodde at det var slutt på melken. Så jeg helte i meg masse vann og spiste godt med mat resten av kvelden og da tassen våknet midt på natten for å få mat så hadde jeg masse melk igjen. Så nå sørger jeg for å prøve og drikke godt med vann gjennom hele dagen.

Nå blir han straks 4 mnd og jeg har nesten aldri melkespreng lenger, for nå har brystene mine tydeligvis "vent seg til" å produsere det han skal ha, for jeg lekker ikke, og slipper sånne steinharde pupper. Innimellom så føles det som om det nesten ikke er melk igjen der, men han spiser godt til hvert måltid og blir bare rundere og rundere. Deilig at det har blitt sånn, det gjør de første vonde ukene verdt det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...