Beate75 Skrevet 20. april 2006 #1 Del Skrevet 20. april 2006 Ja da er kontrollen unnagjort, og gutten har blitt 70 cm, 8250 gr og 44,3 cm rundt hodet. Har ikke lagt på seg mer enn 250 gr på 1 mnd, men det skyldes nok diare i påska. Litt lengre enn gjennomsnittet, ellers lå han midt på kurvene til legen. Legen kjente på hoftene, syklet litt og bøyde de utover. Da brummet lillemann :-) Så sjekket hun hørsel og litt syn, stod bak meg og krafset i papir på annenhver side. Hodet på lillemann gikk frem og tilbake, han lurte på hvor lyden kom fra. Han fulgte med hvor legen gikk hele tiden, og det var bra. Spurte om hvordan jeg oppfattet syn og hørsel, og jeg har jo heller ikke merket noe negativt der. Skulle kanskje hatt en volumknapp på munnen innimellom men! Hun sjekket også steinene, at de lå fint nede i pungen. Lå litt på gulvet, hun ville se om han snudde seg etter lekene hun holdt fram. Og det gjorde han jo, men ikke tro at han ville rulle nei! Strittet imot med armene når legen dyttet hofta over. Men hun sa han var sterk i kroppen og at det nok ikke ville gå så lang tid før han både rullet og ålte seg. "Men ikke bli redd om det tar noen måneder, for alt er normalt!" Der var det igjen, alt er normalt.. Fikk resept på HHB-vaksinen, men har ennå ikke bestemt oss for om vi skal ta den. Jeg er for, mannen delvis imot. Han er ikke så glad i nåler selv nemlig... Hos helsesøster var det som vanlig, lå litt på gulvet og snakket om alt mulig. Spurte om tannpuss, og hun sa at vi trengte ikke å gjøre om på kveldsrutinene ennå, ettersom det bare var to nede som har kommet. Men måtte gjerne begynne å pusse litt, kanskje på dagen når han er mest opplagt, så han blir vant til det. Også med en ørliten mengde tannkrem. Fikk noen brosjyrer, og det var det egentlig. Nå skal vi ikke tilbake før i juli, på 9 måneders-kontroll. Men kommer nok til å stikke innom likevel, bare for å måle og veie han. Litt artig å ha sånn ca på alle månedene det første året synes jeg. Mulig jeg har spurt før men... Skylder på ammetåka...(selv om det er 2 måneder siden siste amming..) Hva gjør dere etter permisjon? Skal pappaen ha permisjon? Jobber du? Har dere søkt barnehageplass? Jeg begynner å jobbe om to måneder, tar tidskonto så jeg starter i 50 % stilling da. Begynner ikke for fullt før midt i september. Men da har jeg jo ennå tre uker ferie tilgode så... Vet ikke hvordan jeg skal ta dem. Jeg har forresten overtatt pappapermen, pga at han er student og dermed ikke har opptjent rett til penger. Vi har søkt om barnehageplass, men har ikke fått høre noe ennå. På de treffene vi har, så har alle syv søkt, men bare en fått plass ennå. Håper det ordner seg, hvis ikke vet jeg ikke hva vi gjør. Så lenge mannen ikke har fått jobb så er det jo ikke noe problem, men vi håper jo han får jobb, spesielt sånn økonomisk sett.. Det ble en lang fortelling det, dere får ha lykke til på kontroll dere også i neste uke! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4817672-babyliss/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru_Pigalopp Skrevet 21. april 2006 #2 Del Skrevet 21. april 2006 Så kjekt å høre at allt ser bra ut med gullet ditt Godt å få bekreftet at han virker sånn han skal, ikke sant? Etter permisjonen, ja.........det O`store spørsmålet.................. Jeg skal være hjemme med gullet til han blir 50 år, for jeg tror ikke andre forstår han og klarer å dekke hans behov før den tid! Hehehehe, neida.... Vi søkte plass i barnehage, 4 dg i uka, men fikk avslag på søknaden. Det er alt for få plasser til den aldersgruppen her i byen, så jeg tviler på at jeg får plass før til neste høst. Dermed blir jeg hjemme MINST til januar 2007. Litt deilig å tenke på, siden jeg grua meg litt til å sette han i b.hage, men samtidlig hadde det sikkert vært supert å jobbe noen dager i uka. Mannen min har ikke mulighet til å være noe hjemme, så da får jobb vente en stund for min del. Er igrunn usikker på om jeg vil fortsette i min nåværende jobb også, så jeg får gruble litt til på det. Nei, nå skal småttisen ha litt mat også får vi vel komme oss ut i fineværet;) Ha en strålende helg!! klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4817672-babyliss/#findComment-4821308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå