Rasko Skrevet 20. april 2006 #1 Skrevet 20. april 2006 Min favoritt er helt klart Emil. Ja, egentlig alle figurene i Emil-bøkene. Jeg synes Emil-bøkene er komisk skrevet, og tar enormt mange små og store ting på kornet. Og filmen (dvs tv-serien) er minst like bra som bøkene. Men jeg har aldri likt Karlson på taket. Han er så utrolig masete og irriterende, og ikke morsom i det hele tatt. Og lillebrors familie er jo bare kjedelig og ordentlig. Hvilke av Astrid Lindgrens figurer liker dere best og dårligst?
Anne-B. Skrevet 20. april 2006 #2 Skrevet 20. april 2006 Samme her, liker Emil, men ikke Karlsson på taket! Han er frekk, slem og selvopptatt.
Darth Vader Skrevet 23. april 2006 #4 Skrevet 23. april 2006 Jeg likte Maddicken veldig godt da jeg var liten, og så Jonathan i Brødrene Løvehjerte, og Ronja Røverdatter, og Tjorven.
ravnemamma Skrevet 24. april 2006 #5 Skrevet 24. april 2006 har alltid vært en av mine favoritter. Og da jeg var liten likte jeg Lotta i Bråkmakergaten veldig godt, og da jeg ble eldre leste jeg Mesterdetektiven Kalle Blomquist masse. Kjempespennende!! :-) Egentlig når jeg tenker meg om, så likte jeg alle Astrid Lindgren sine bøker..........
Pita81 Skrevet 24. april 2006 #6 Skrevet 24. april 2006 Favoritten er Pippi, og Karlson er en skikkelig slitsom sutrekopp:-)
bellamamma Skrevet 3. mai 2006 #7 Skrevet 3. mai 2006 Så morsomt! Jeg trodde nesten jeg var den eneste som ikke likte Karlson på grunn av hans klagete og uoppdragne væremåte - men den gang ei! Favoritt: Emil "Dumpen": Karlson på taket
LindaKristin1980 Skrevet 3. mai 2006 #8 Skrevet 3. mai 2006 Jeg liker heller ikke karlsson.. Ekkel type hehe. Emil liker jeg derimot veldig godt, så godt at sønnen min er oppkalt etter han hehe. Ronja er også en favoritt.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 5. mai 2006 #9 Skrevet 5. mai 2006 Heilt på linje her; Emil er best, Karlsson er ekkel.
Gothic Skrevet 12. mai 2006 #10 Skrevet 12. mai 2006 Karlsson er jo en tragikomisk fyr, han er vel ikke ekkel!! Er jo ikke noe vondt i han, selv om han er en egoist uten sidestykke!! Får jo litt medfølelse med han også, Han er vel en veldig enkel fyr uten noen stor bekymringer i livet.
bompymamma Skrevet 14. mai 2006 #11 Skrevet 14. mai 2006 Emil og Pippi er favorittene her. Husker jeg likte godt bøkene om Lillebror og karlsson på taket når jeg var liten, men har lite til overs for dem nå.
bompymamma Skrevet 14. mai 2006 #12 Skrevet 14. mai 2006 Liker selvfølgelig "Vi på Saltkråkan" også! : ) Det er kjempekoselig!
Kaos 69 Skrevet 24. mai 2006 #13 Skrevet 24. mai 2006 Ronja er flott, for ikke å snakke om mammaen og pappaen hennes! De får meg til å skratte av latter. Jeg griner hver gang jeg leser "Brødrene Løvehjerte," og må advare ungene på forhånd om at "nå kommer det triste som gjør at mamma begynner å grine." Liker heller ikke Karlsson, han er bare ufordragelig. jeg har aldri vært veldig glad i Pippi heller, men kan ikke finne helt ut hvorfor. Jeg ser jo at hun er et tøft jenteideal, men hun har bare aldri klart å engasjere meg.
Snorkfrøkna Skrevet 25. mai 2006 #14 Skrevet 25. mai 2006 Vi er tydeligvis ganske mange som ikke likte/liker Karlsson på taket!!! Brødrene Løvehjerte, derimot, og Ronja Røverdatter, Mio min mio, Emil, Pippi, delvis Lotta... herlig!! Og Mesterdetektiven Blomkvist var veldig populær på slutten av barneskolen... og Marikken (Madicken) var ok... og selvfølgelig Saltkråkan... ! Mimre, mimre... tror jeg skal dra fram mine gamle barnebøker, jeg! Liker visst det meste av Astrid Lindgren, jeg også! Bortsette fra Karlsson.. :-(
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #15 Skrevet 30. mai 2006 Favoritten er Rasmus på loffen. Likte ikke så godt mesterdetektiven Blomquist da jeg var liten. Karlsson på taket syns jeg er hylende morsom som voksen! Han er en typisk bortskjemt, egoistisk gutt som i dag hadde fått allverdens stygge diagnoser. Men for lillebror er han en fantastisk spennende venn! Tenk så kjedelig og skikkelig livet til Lillebror ville vært uten han. Egentlig har flere av Astrid Lindgrens skikkelser en smule adferdsavvik: Pippi Emil Lotta Karlson på Taket
*Vetlis* Skrevet 31. august 2006 #16 Skrevet 31. august 2006 Jeg liker Brødrene Løvehjerte,Ronja Røverdatter, Emil og Maddiken, men Karlson er er den mest ufordragelige ekklisen jeg kan tenke meg! Jeg nektet å se barnetv når det var karlson på taket! Var ikke så begeistret for Pippi heller for hu var så rar! Gikk å gjemte meg under kjøkken bordet når hu kom på tv he he!
TORO-husmor Skrevet 31. august 2006 #17 Skrevet 31. august 2006 Ronja og Pippi er favorittene. Tøffe jenter! :-) Som flere her: Karlson på taket er den jeg liker minst. Håpløs og masete!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2006 #18 Skrevet 11. september 2006 Emil og Maddicken er best. Pippi og Karlson er verst. Karlson kan da ikke ha noe budskap heller? Bare at det er tjent med å være en drittsekk?
Gjest Skrevet 16. september 2006 #19 Skrevet 16. september 2006 Maddiken er best! Karlson på taket er verst!
snuppelure 74 Skrevet 1. oktober 2006 #20 Skrevet 1. oktober 2006 Maddiken er best karlson på taket verst
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. oktober 2006 #21 Skrevet 1. oktober 2006 Tjorven, Pippi, Ronja røverdatter, Emil & Madicken liker jeg best. Karlsson på taket har jeg ikke noe særlig sansen for....
svimlevimle Skrevet 2. oktober 2006 #22 Skrevet 2. oktober 2006 lotta,madicken,emil, mio min mio. helt klart paa topp:) pippi har jeg aldri hatt sansen for, mens karlson er lillebror sin morke side...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå