Gå til innhold

PCO, Pergo og behandling......

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har nettopp fått vite at jeg har PCO etter å ha vert på innvendig UL.

6-7 cyster på hver eggstokk, heldigvis veldig små. Alle blodprøver og celleprøver var helt fine. Skal til gynekolog igjen i begynnelsen av mai.

Fikk beskjed at dersom alle prøver var fine og samboers små rompetroll var ok så skulle vi da begynne behandling. Vet noen hva jeg har i vente? Er det vanlig å få pergo først eller tror dere jeg først må ha lap først? Håper veldig at jeg får pergo.

Noen i samme situasjon?

Er så spent og utålmodig. Har vert uten p-pille et år no, og ingenting skjer:-( Vil så gjerne ha baby...

Har veldig uregelmessig mens. Kan gå fra en til tre måneder mellom hver gang.....Har hatt TR 4 ganger siden jeg sluttet på p-pillen. Har tatt el test, og funnet el to ganger.

Jeg anbefaler alle med sjelden/ingen mens til å gå til legen. Ingen vits i å vente. Legen min sa at det ikke er nødvendig å vente 1 år dersom en ikke har mensen. Greit å få sjekket opp hva som er galt. Cyste på eggstokkene kan ofte vere årsaken tror jeg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4817023-pco-pergo-og-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du, jeg har pcos polysystisk ovarie syndrom, det er ikke farlig, annet enn at man ofte sliter med å bli gravid. ikke mist motet, men stå på, og mas på legen din om henvisning til gynekolog. I min behandling der vi har slitt i 4 år, tok det 2 og 1 halvt år å finne ut at jeg hadde pocs, svært irriterende. Fordi at jeg hadde uregelmessig menstrasjon fikk jeg først tabletter som skulle gi meg regelmessig mens altså provera, og etter det har jeg gått på dobbel kur av pergotime siden november 2004, uten hell, hadde lap i oktober 2005, og det var ganske smertefritt faktisk. de brandt cyster med laser, og forkortet eggstokkene, slik at hormonene ikke skulle gjøres om til overskudd av progesteron (mannlige hormoner) etter dette, har mensen vært regelmessig, og jeg har ikke så smerter som før. Går i dag på trippel pergo frem til juni, da vi skal ha vårt første ivf forsøk rett over sommeren. Jippi. Ps tenk positivt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...