Anonym bruker Skrevet 20. april 2006 #1 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg oppdaget at jeg var gravid midt i en jobbintervju prosess. Det vil si etter 1 gangs intervjuet. Jeg er 10 uker på vei, og vurderte å trekke meg, men ville sjekke på ul at alt virket ok først. Nå er saken den at jeg har fått jobbtilbudet og det er en jobb jeg ønsker meg noe sinnsykt. Jeg sa jeg var gravid og la det opp til de. Sa jeg trekker meg og ikke skal lage bråk hvis de vurderer andre i stedet. Man skal jo tross alt jobbe der og jeg er ikke interessert i å være upopulær heller. Uansett så fikk jeg jobben tross graviditeten, men jeg har tre mnds oppsigelse der jeg er i dag. Vet noen av dere om noen bakdeler med å skifte jobb når man er gravid? Hva med trygderettigheter etc? Hva hvis jeg blir sykemeldt før jeg har jobbet fire uker i den nye jobben? Uansett nå kan jeg virkelig glede meg over graviditeten.. det har vært en påkjenning og jeg har hatt dårlig samvittighet for at jeg ikke har trukket meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4816946-jobbtilbud-og-gravid/
Therese:):) Skrevet 20. april 2006 #2 Del Skrevet 20. april 2006 Gratulerer med graviditet og ny jobb! Du skal ikke ha dårlig samvittighet! minn deg selv på det så ofte du kan. Men du skal være glad for at du skal jobbe for en seriøs arbeidsgiver som ikke diskriminerer kvinner. De har ansatt deg fordi du er kvalifisert og fordi de mener de har bruk for deg i mange år framover. Jeg har vært like heldig som deg med valg av arbeidsgiver. Jeg gikk på jobbintervju en måned før termin og fikk jobben! Jeg og du kan være helt sikre på at arbeidgiverne våre virkelig vil ha oss. Og tro meg, det er godt å vite når den dårlige samvittigheten kommer tilbake fordi man synes man er litt for ofte hjemme med sykt barn. Når det gjelder sykmeldinger, vet jeg ikke så mye om det, men jeg vet at du har samme trygderettigheter når det gjelder fødselspermisjon selv om du bytter jobb. Jeg måtte flytte til et annet fylke, og dermed et annet trygdekontor, og det gjorde at jeg fikk litt ekstra innblikk i ting. Jeg lærte blant annet at det er lurt å få utbetalt fødselspengene fra arbeidsgiver (den nye), og ikke direkte fra trygdekontoret. På den måten er du sikret opptjening av rettigheter til eventuell ny permisjon og opptjening av pensjonspoeng. (Det var det forresten arbeidgiver og ikke trygdekontoret som informerte meg om) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4816946-jobbtilbud-og-gravid/#findComment-4818381
Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #3 Del Skrevet 21. april 2006 Takk for ett kjempefint svar:) Nå ble jeg om mulig enda gladere.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4816946-jobbtilbud-og-gravid/#findComment-4819689
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå