Compadre Skrevet 20. april 2006 #1 Skrevet 20. april 2006 Håper på seriøse tilbakemeldinger fra noen i samme situasjon. Barnet mitt er 2 år gammelt og snakker. Ikke om bleier og barnehagen og slikt, men om fryktelige ting. En dag han ble sint sa han at han håper jeg blir sendt til Irak for å sloss. 2 år gammel!! Jeg fant ham en dag foran datamaskinen min, han tegnet tegninger i paint som han printet ut på egenhånd. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg er selvsagt vettaskremt! Bleier kuttet han ut for flere måneder siden, og han blir rasende om han ikke får lese avisen mens han sitter på toalettet. Dette er vel ikke normalt?! Hva skal jeg gjøre, jeg synes sønnen min er skummel! På forhånd takk. Compadre.
IBO<3 Skrevet 23. april 2006 #3 Skrevet 23. april 2006 wæææ...om dette er sant(noe jeg har litt vanskeligheter med å tro) så hadde jeg blitt redd!!
Far til tre Skrevet 24. april 2006 #4 Skrevet 24. april 2006 Nei, dette høres ut som noe du har sett på en veldig dårlig film. Det eneste som jeg kan tro på, er at han er ute av bleiene. Det er tidlig, men neppe farlig. Skulle resten mot formodning være sant, burde du snakke med noen i helsevesenet. Lykke til, om det nå er du eller sønnen din som trenger det.
Katta & Lille Plom Skrevet 25. april 2006 #6 Skrevet 25. april 2006 Da jeg var to år gammel fikk jeg en lillesøster. Jeg var fryktelig sjalu! En natt stod jeg opp og klinte inn hele badegulvet med rompesalve, slik at min mor skulle skli og miste min nye søster i gulvet. Dette kan jeg huske. Hvor tar man det fra? Jeg hadde nok lært at å skli kunne medføre fall, som kunne medføre vondt, og det ønsket jeg å påføre min søster som hadde tatt fra meg mammaen min. Jeg kan ikke huske det, men jeg lærte visstnok alfabetet på denne tiden. Min far klippet ut alle bokstavene i papp slik at vi kunne sette dem sammen til ord. Jeg leste på melkekartongen at melk ble klem baklengs og sånn.Jeg var nok ikke så fremadstormende at jeg leste avisen,(eller fikk lov til det!) men ganske tidlig ute var jeg jo. Mange kan sikkert oppleve slike barn som skumle. Men jeg tror kanskje det er din egen feil at sønnen din er "skummel". Det står skumle ting i avisen! Kanskje du burde la ham lese tegneserier istedet?! Han burde ikke vite hva en avis er for noe engang. Og hvordan vet han hva Irak er? Mange barn lærer jo vederstyggelige ting av de større barna i barnehagen, så du kunne jo undersøke hvem han omgås. Selv tidlig utviklede barn sier ting de ikke har peiling på og ikke mener. Ikke vær redd barnet ditt, prøv heller å forstå ham. Gi ham gode opplevelser å utvikle seg på! For hver gang han sier fæle ting kan du lære ham tre koselige ting. Han søker jo kunnskap, og absorberer den kunnskap som blir gitt ham, den som er lettest tilgjengelig. Pass på at det er de gode tingene som er lettest tilgjengelig. Begavede barn er stort ansvar :-) Lykke til!
2 små prinser!@)-))-- Skrevet 29. mai 2006 #7 Skrevet 29. mai 2006 jeg måtte le av dette da jeg leste det!ikke for at jeg tror det er en spøk,men jeg ser for meg at mitt barn skulle finne på noe slikt!og hadde han det,ja da hadde jeg blitt enormt skremt!!!sønnen din er nok veldig flink,helt sikkert for flink til å "herme"etter ting som han ser og hører blir sagt!tror ikke du skal la han få se i aviser,blader og på voldelige tegnefilmer(tom og jerry og alla disse nye småvoldige tegnefilmene).det har IKKE han gått av å se!
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 Pappa ble skremt da jeg leste "Når kaninen hyler" (Bok om schizophreni og voldtekter og sånn...) som treåring! Lærte å lese ganske tidlig da, og hadde vært i mammas bokhylle... fikk beskjed om at den fikk jeg ikke lese før jeg var ihvertfall seksten. hihi har lest den nå da. god bok
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 For det første kjenner jeg et tvillingpar og mange andre barn som sluttet med bleier før to år. Jeg vet også om barn som har kunnskaper i data, de er jo født og oppvokst med denne teknologien og ser vi gjør alt dette. Avis på do kan kanskje komme av at foreldrene gjør dette.Ikke unormalt at barn kan prate i 2 års alderen. Men Irak.......? Har dere pratet om dette....evt nyheter eller tv..? En 2 åring må jo ha dette fra noe hvis han da ikke kan lese avisen ennå da.....? Så fysisk sett er din 2 åring normalt utviklet og kanskje veldig flink til å få med seg ting som folk snakker om...OG da er det vel kanskje dere som må tenke igjennom ting som blir sagt eller evt tenke på hva som er på tvn. Dette er min teori da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå