Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min spiser to grøtmåltider ( grøt med melk ) + litt fruktpure innimellom. I tillegg prøver jeg å få i han to flasker MME, men etter at han har begynt å få grøt er han ikke så glad i det og det er ikke alltid han vil ha så mye.

Hvor mye melk burde han egentlig å i løpet av en dag? Han får jo ca 1 dl melk i seg via grøten også, men det er kanskje for lite med to ganger 150 ml i tillegg? Det skal sies at han er en kraftig plugg så jeg er ikke redd for at han spiser for lite, men heller at han spiser "feil" næring. Han er jo ikke så gammel ennå.

Og hvor mange måltider er forresten vanlig?

Skrevet

Hei.

Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente, men jeg kan jo fortelle deg hvordan vi gjør det her i huset. Lillegull er 5 mnd og her er matrutinene våres.

kl 07.00 pupp

kl 10.00 grøt (ca mengde med ett lite middagsglass) + 150 ml mme

kl 13.00 grønnsakspurè + 150 ml mme

kl 16.00 180/200 ml mme

kl 19.00 180/200 ml mme

måltidet kl 13 og kl 16 byttes på, alt ettersom hva vi gjør den dagen...

Ammer du i tillegg? Hvor stor er gutten din?

Min får kun pupp om morgen. Han er 69 cm og 8,2 kg ved forrige måling, ca 14 dager siden.

Skrevet

Det ble kanskje litt dårlig formulert, men spørsmålet mitt er om han burde drikke mere melk og eventuelt spise mindre grøt. Sånn ernærinsmessig mener jeg. Det virker som om grøtmåltidene gjør at han ikke trenger så mye melk egentlig for han spiser ikke alltid så mye av dette, men sluker grøten når han får den.

Jeg ammer dessverre ikke for han nekter å ta puppen. Han var 67 cm og 8,1 kg på forrige måling for 2-3 uker siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...